Részleteiben véve ennek keretében található néhány olyan megfigyelés, amely eligazításul szolgálhat a maga szakterületén több vállalat számára: Először is megállapítást nyert, hogy a szerző által megkérdezett csaknem valamennyi vállalatnál egyedül a 90-es években dolgozták át vagy módosították megfelelően a jelenleg érvényben levő irányvonalakat, alapelveket vagy látomásokat. A DaimlerChrysler cégnél épp most adták ki ezeket az irányvonalakat, mégpedig teljesen újonnan, miután a Daimler vezetési alapelvei már 1979-ben megjelentek. A szóban forgó cégnél is a látomásra támaszkodnak.
Más vállalatok is, pl. a VW, A Shell, az Esso vagy a Ruhrkohle AG már sokkal korábban dolgoztak ezzel a típusú tájékoztatási eszközzel. De csak ke-vesen, pl. a Bertelsmann, a Siemens, az IBM (amely már megalapítása óta alkalmaz vezetési irányelveket) hívják fel hangsúlyosan a figyelmet vezérvonalaik újrafogalmazására. Ennek az lehet az oka, hogy nem ritkán változatlanul marad kijelentéseik lényege, nevezetesen a felelősség és a kezdeményezések kiemelése. Ehhez járultak hozzá napjainkban a változások figyelembevételének elemei, valamint az ügyfelek jóval fokozottabb mértékben való bevonása. Egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az értékalkotásra, amelyet a Daimler Chrysler cégnél egy értékfelhajtó-folyamattal tesznek hangsúlyossá.
A vállalati kultúra vörös fonala - 1
A globális gazdasági struktúra változásai nemcsak új vállalati straté-giákat hoztak létre, hanem a vezetési irányvonalakat is átfogalmaz-ták. Svájc és Németország 50 vezető konszernjéhez ezzel a témával kapcsolatban körkérdést intéztek, amely kimutatta, hogy hol találták szükségesnek a változásokat és milyen helyértéket tulajdonítanak napjainkban az ún. irányvonalaknak (vörös fonálnak).