3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a fuvarozók versenyhelyzetének javítására egyebek mellett vizsgálja a gázolajár csökkentésének lehetőségeit, továbbá keresi az eszközöket a fuvarozók tőkehelyzetének javítására, valamint intézkedéseket fontolgat a nem megfelelő műszaki állapotú járművek, és a magyar piacon illegálisan belföldi fuvart végző külföldi fuvarozók hatékonyabb kiszűrésére - közölték a GKM-nél hétfőn.

A szaktárca több lehetőséget is lát a gázolajár effektív csökkentésére. Egyrészt kezdeményezni lehetne az Európai Bizottságnál, hogy engedélyezze a "kereskedelmi gázolaj" jövedéki adójára a jelenlegi, literenkénti 0,3 eurónál alacsonyabb mérték megállapítását.

[ajanlo=174][igazitas=left/]A GKM elképzelése szerint amennyiben ez a kezdeményezés nem járna sikerrel, javasolják a jövedékiadó-visszatérítés lehetőségének megvizsgálását, amely hasonló lenne a mezőgazdasági termelők számára lehetséges részleges adó-visszatérítéshez. Ezt egészítené ki az a javaslat, hogy magyarországi fizetős autópályákon EU-minimum szintre csökkentett jövedéki adóval lehessen gázolajat venni.

A fuvarozó vállalkozások fejlesztési forrásainak bővítését és tőkehelyzetének javítását úgy képzelné el a szaktárca, hogy megvizsgálná: a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) már létező hitelkonstrukciói és tőkebefektetési programjai a gyakorlatban mennyire hozzáférhetők a fuvarozók számára, illetve melyek azok az akadályok, amelyek ebben a vállalkozói körben indokolatlanul megnehezítik ezek igénybevételét.

Az EU-szabályok szerint az állami támogatástartalommal rendelkező kedvezményes kamatozású hitelt a fuvarozók nem vehetik fel, de például egyéb infrastrukturális beruházásaikhoz esetleg további kamattámogatást biztosítana a GKM. A GKM szerint indokolt lehet megvizsgálni, hogy milyen további intézkedések, támogatási eszközök segíthetik elő a fuvarozó vállalkozások logisztikai fejlesztéseit.

A Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) hétvégi közgyűlése kifogásolta, hogy gazdasági tárcának a közúti teherszállítást végző vállalkozások versenyhelyzetének javítására irányuló javaslatait tartalmazó munkaanyagból kimaradtak a személyszállítást végző vállalkozások - tájékoztatta az érdekképviselet az MTI-t hétfőn. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Javítanák a fuvarozók versenyképességét
Eredményesnek tűnnek a fuvarozókkal a tárgyalások
Csökkenhet a fuvarozók számára az üzemanyag ára

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!