1p

A magyarországi vasúti mellékvonalak bevételének 15 százalékát a menetdíjak, 16 százalékát a fogyasztói árkiegészítés, 30 százalékát a termelési támogatás adja, vagyis az összes költség 39 százaléka veszteség - mondta Takács László, a MÁV Zrt. vezérigazgatójának főtanácsadója.

A Magyar Közlekedési Klub (MKK) és a Levegő Munkacsoport (LM) által szervezett konferencián a főtanácsadó elmondta, hogy a vizsgált nyolcvan mellékvonalon 35-nél volt egy vonaton naponta 19-nél kevesebb utas, 28 járatnál 39-nél kevesebben utaztak a vonaton, s mindössze 17-nél haladta meg az egy vonatra jutó utasok száma a negyvenet.

Csontos Endre, a MÁV Zrt. forgalmi igazgatója szerint a MÁV és a GYSEV mintegy 7800 kilométeres vasúti hálózatát nem lehet gazdaságosan üzemeltetni. Kiemelte: a mellékvonalak veszteségét az összes adófizető állja, azok is, akik nem használják a szolgáltatást.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!