3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Valószínűleg nagyon meglepődne az az autóvásárló, akinek a márkakereskedés bejáratánál váratlanul a konkurens márka prospektusát nyomnák a kezébe. Egy új internetes megoldás jóvoltából sokak számára az ilyesmi már nem fikció, hanem napi valóság.

A leginkább csak"gatoring" néven emlegetett módszer nagy előnye, hogy a reklámokkal olyan embereket céloz meg, akik valóban érdeklődnek az adott termékcsoport, vagy szolgáltatás iránt. Az eredmény nem is marad el: A Gator segítségével a képernyőre csalt hirdetések átkattintási aránya 10-14,7 százalék között mozog. (A hagyományos szalaghirdetéseknél ez jóval 1 százalék alatt marad.) Még ennél is szebb, hogy a hirdetésre kattintó látogatók 11 százaléka be is fejezi a tranzakciót. A Media Metrix felmérése szerit a Gator programmal ellátott vásárlók közül 33 százalékkal többen fejezik be megkezdett vásárlásaikat, mint az átlagos on-line vásárlók. A Gator programot eddig 10 millió internetező töltötte le.

Ezek, az igen látványos adatok sem győzték meg a "gatoring" ellenzőit, akik keresetlenül csak "néző-tolvajnak", "szoftverútonállónak" titulálják az on-line marketing úttöröit. Újabb olaj volt a tűzre a Gator legújabb ötletének kiszivárgása: Olyan pop-up reklámon dolgoznak, amely pontosan lefedi az oldalakon eredetileg elhelyezett, "fizetős"
hirdetést. ( Könnyen előfordulhat, hogy egy portálon megjelentetett Coke hirdetés helyére a Pepsi bannere kerül.) A számos ismert céget (New York Times, About.com, Bank of America Securities stb.) maga mögött tudó Internet Advertising Bureau máris "a jogi fellépés lehetőségét fontolgatja". A fontolgatástól a valódi jogi fellépésig azonban hosszú lehet az út. A hirdetési hely (web site), a hirdető, a felhasználó és a Gator viszonya ugyanis meglehetősen összetett. A Gator ugyanis nem a hirdetést közreadó webhellyel, hanem a felhasználókkal áll szerződéses kapcsolatban. A felhasználók pedig a szoftver segítségével szabadon dönthetnek arról, milyen reklámokat kívánnak nézegetni. Az internet-jogászoknak a következő hónapokban lesz min csemegézni.

A cégnevek, márkák és weboldalak összekapcsolása egyáltalán nem új találmány. Évekkel ezelőtt előszeretettel alkalmazták ezt a módszert a keresők manipulálására. A weboldalak készítői megadhatnak ugyanis olyan kulcsszavakat, amelyek alapján a keresők robotjai megtalálhatják őket. Ha egy autókereskedő a képviselt márkákon kívül nem csak az "autó", "közlekedés", "gépkocsi" szavakat, hanem az azonos kategóriába tartozó márkaneveket is megadja, jelentősen növeli a találatok számát. A márkanevek kulcsszóként való használata azonban számos vitához vezetett. A Playboy például 1999-ben jogi úton próbálta megtiltani, hogy az Excite.com és a Netscape keresőkön a különböző "nagykorúaknak" szánt weboldalak a "playboy" kulcsszót használják. A békesség érdekében egyes keresők elutasítják a versenytársak márkaneveinek ilyen használatát, míg más keresők javasolják az ismert vállalatoknak a saját márkáikhoz kapcsolódó kulcsszavak megvásárlását.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!