Hét márkát pereltek be nemrég - köztük a Bacardi Breezert, a Guinesst, a Smirnoff vodkát -, a fiatalkorúakat megcélzó reklámjaik miatt. A társadalmi felháborodás az úgynevezett alcopop italok ellen indult meg. Ezek amolyan 'bevezető italok' sok egészségügyi szakértő szerint: kellemes ízük és csökkentett alkoholtartalmuk van, üdítőital-szerűek, de hozzásegítenek az italozásra való rászokásra.
Egyes amerikai egészségügyi szervezetek a szülők nevében azzal támadják az italgyártókat, hogy agresszív reklámjaik kimondottan a fiataloknak szólnak.
Az amerikai bíróság korábban elutasított egy hasonló keresetet, mely a McDonalds ellen indult volna. A vád abban az esetben az volt, hogy a gyorsétterem-lánc eltitkolja az általa forgalmazott fast food termékek egészségügyi veszélyeit, így hozzájárul fiatalok millióinak elhízásához.
A Szövetségi Gazdasági Kamara korábban indokolatlannak találta a hozzá forduló társadalmi szervezetek által benyújtott vádat, miszerint a fiatalokat veszélyeztetnék az alcopop termékek reklámjai.
A gyártók szintén elutasítják a vádat.
Az Egyesült Államokban egyébként a felmérések szerint a 12 és 20 év közöttiek 30 százaléka havi gyakorisággal iszik.
Amerikai szülők az alkoholreklámok ellen
A világ fő alcopop-gyártó cégeinek a gyermekes amerikai polgárok haragjával kell szembenézniük.