2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ fő alcopop-gyártó cégeinek a gyermekes amerikai polgárok haragjával kell szembenézniük.

Hét márkát pereltek be nemrég - köztük a Bacardi Breezert, a Guinesst, a Smirnoff vodkát -, a fiatalkorúakat megcélzó reklámjaik miatt. A társadalmi felháborodás az úgynevezett alcopop italok ellen indult meg. Ezek amolyan 'bevezető italok' sok egészségügyi szakértő szerint: kellemes ízük és csökkentett alkoholtartalmuk van, üdítőital-szerűek, de hozzásegítenek az italozásra való rászokásra.

Egyes amerikai egészségügyi szervezetek a szülők nevében azzal támadják az italgyártókat, hogy agresszív reklámjaik kimondottan a fiataloknak szólnak.
Az amerikai bíróság korábban elutasított egy hasonló keresetet, mely a McDonalds ellen indult volna. A vád abban az esetben az volt, hogy a gyorsétterem-lánc eltitkolja az általa forgalmazott fast food termékek egészségügyi veszélyeit, így hozzájárul fiatalok millióinak elhízásához.

A Szövetségi Gazdasági Kamara korábban indokolatlannak találta a hozzá forduló társadalmi szervezetek által benyújtott vádat, miszerint a fiatalokat veszélyeztetnék az alcopop termékek reklámjai.
A gyártók szintén elutasítják a vádat.

Az Egyesült Államokban egyébként a felmérések szerint a 12 és 20 év közöttiek 30 százaléka havi gyakorisággal iszik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!