Ez azonban nem jelenti azt, hogy időnként ne kellene kellemetlen hírekkel a felettesünk elé állnunk. A munkánkhoz tartozik, hogy időnként problémák adódnak, esetleg véleményünk védelmében konfrontálódnunk kell munkatársainkkal vagy felettesünkkel. Pollen és Levine amerikai humán menedzsment szakértők az alábbi tanácsok figyelembevételét ajánlják a rossz hírek gördülékenyebb közléséhez.
Az életünk 90 százalékát az befolyásolja, milyen a hozzáállásunk, jelentik ki az amerikai szakértők. Mégha némileg tartunk is a fogadtatástól, ne siránkozzunk, hanem álljunk ki a véleményünkért, legyünk egyenesek és bátrak, mikor a főnök színe elé járulunk.
Készüljünk fel a várható reakciókra. Legyenek a tarsolyunkban feleletek a kérdésekre, a válaszokra pedig viszontválaszok. Ha például valamilyen korábbi elégtelen teljesítményünkről kell beszámolnunk, készüljünk fel arra, hogy be kell számolnunk róla, miért és milyen körülmények közt követtük el a baklövéseket.
Az időzítés a legfontosabb. A rossz hírek közlésével ne várjunk túl sokat, de próbáljunk meg egy jó pillanatot kifogni, és akkor elkapni a főnököt, mikor jó hangulatában van. A szakemberek szerint kiváló példa a Keresztapa című filmben Robert Duvall módszere, amely az volt, hogy a veszélyes híreket igyekezett a keresztapával akkor közölni, mikor az a repülőtéren volt, éppen elmenőben.
Hogy viselkedjünk ilyenkor? Idegeskedni mindenképpen fogunk, nem is tehetünk ellene. Ha nem mi vagyunk a hibásak, ne alázkodjunk meg, de ha mi okoztuk a problémát, ne hárítsuk másokra a felelősséget. Igyekezzünk nyíltan és korrekten megbeszélni a dolgokat.
Mit tegyünk, ha a főnökünk mégis nagyon rosszul reagál? Ilyenkor elég gyakran dührohamba és kiabálásba fordul a megbeszélés, ne felejtsük el utána kiereszteni a feszültséget.
(Menedzsment Fórum)
Amikor rossz híreket kell közölni a főnökünkkel
Veszélyes vállalkozás lehet a felettesünkkel való kapcsolatunkat próbára tenni olyan bejelentésekkel, melyek feltehetően rossz fogadtatásra találnak.