A közelmúltban egyébként a Pentagon egyenesen bátorította az európai repülőgépgyártókat annak érdekében, hogy azok a jövőben az eddigieknél nagyobb mértékben képviseltessék magukat az általuk kiírt tendereken.
Az európai óriáscégek, így például az Airbus erősebb jelenléte azért lenne hasznos a hadügyminisztérium számára, mivel azáltal erősödne a verseny, ami lejjebb szoríthatná az árakat.
Emellett az utóbbi félévben több tényező is utalt arra, hogy az öreg kontinens hadiiparát sem kell félteni. A nagyrészt az EADS tulajdonában lévő Airbus például a brit Royal Air Force-tól és az ausztrál légierőtől is kapott jelentős megrendeléseket.
Az EADS emellett a Lufthansával közösen azt tervezi, hogy közös pályázattal jelentkezik a NATO katonai eszközök szállítására kiírt pályázatán.
Az EADS és a Lufthansa Cargo Charter Agency (LCCA) közös társaságot hozna létre, amelynek flottája hat Antonov 124-100-as gépből állna. Az új társaság a Salis-projekt keretében 2005-től előreláthatólag 2012-ig szállítana katonai felszereléseket és eszközöket az európai NATO-országok számára.
Az Airbus emellett nagy fegyvertényt könyvelhet el azzal is, hogy tavaly több gépet értékesített a polgári légiszállításban használt repülőgépek piacán, mint ősi amerikai vetélytársa, a Boeing. Az idei első félévi eladások alapján az európai cég továbbra is őrzi vezető helyét.
(Menedzsment Fórum)
Aranykorukat élik az amerikai hadiipari cégek
Az USA nagy hadiipari konszernjei egymás után kapják a milliárdos nagyságrendű megrendeléseket a hadügyminisztériumtól és a NASA-tól. Lehetséges azonban, hogy a pénzesőből a jövőben az európai cégek is részesülni fognak.