2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az easyJet ünnepség keretében vette át századik Airbus 319-es gépét a hamburgi Airbus gyárban. A száz darab repülőgépet az elmúlt három és fél évben szállították le, vagyis az easyJet minden tizenkettedik napon megújította flottáját egy A319-es géppel - ez az arány az eddigi legmagasabbnak számít a légitársaságok történetében.

2002 októberében az easyJet rekordmennyiségű megrendelést adott le az Airbus számára 240 darab gépre. 2006 novemberében a megrendelést kibővítették, így az most összesen 315 repülőgépre vonatkozik.

A századik Airbus érkezésével az easyJet flottája immáron 130 repülőgéppel rendelkezik, melyek átlagéletkora 2,2 év, így ez a legfiatalabb flotta Európában. Az A319-es gép egyike a rendelkezésre álló leginkább környezetbarát repülőgépeknek, ülésenként megközelítőleg 15 százalékkal nagyobb hatékonyságú, mint a Boeing 737-300-as korábbi modell. A hagyományos légitársaságok 27 százalékkal több káros anyagot bocsátanak ki utas-kilométerenként, mint az easyJet, amely az easyJet új gépparkjának és hatékony üzleti modelljének (magas ülőhely-kihasználtság) köszönhető.

Az easyJet az új Airbus átvétele alkalmából felhívta az európai kormányok figyelmét arra a tényre, hogy megközelítőleg 700 elöregedett és szennyező repülőgépet kellene kivonni a forgalomból. A légitársaság javaslata alapján 2012. január 1-től (amikorra a légi közlekedés szereplőinek teljes mértékben meg kell felelni az Európai Emissziókereskedelmi Rendszer által meghatározott előírásnak) egyetlen olyan utasszállító repülőgép sem lehet forgalomban az Európai Unióban, amelyet 1990. január 1-je előtt gyártottak.

Ezen séma alapján vonnák ki évente a gépeket a forgalomból, amelyre vonatkozóan az Európai Uniónak egy megfelelő szabályzatot kellene kiadnia. Mindennek eredményeként ki lehetne vonni a forgalomból a teherszállító gépeket is, hiszen igen gyakran ez a sors vár az elöregedett utasszállító gépekre. Ez a lépés nagymértékben hasonlítana arra a folyamatra, mely során a hetvenes és a nyolcvanas években az ipar jelentősen le tudta csökkenteni a zajkibocsátás szintjét a legzajosabb gépek működtetésének betiltásával.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!