2002 októberében az easyJet rekordmennyiségű megrendelést adott le az Airbus számára 240 darab gépre. 2006 novemberében a megrendelést kibővítették, így az most összesen 315 repülőgépre vonatkozik.
A századik Airbus érkezésével az easyJet flottája immáron 130 repülőgéppel rendelkezik, melyek átlagéletkora 2,2 év, így ez a legfiatalabb flotta Európában. Az A319-es gép egyike a rendelkezésre álló leginkább környezetbarát repülőgépeknek, ülésenként megközelítőleg 15 százalékkal nagyobb hatékonyságú, mint a Boeing 737-300-as korábbi modell. A hagyományos légitársaságok 27 százalékkal több káros anyagot bocsátanak ki utas-kilométerenként, mint az easyJet, amely az easyJet új gépparkjának és hatékony üzleti modelljének (magas ülőhely-kihasználtság) köszönhető.
Az easyJet az új Airbus átvétele alkalmából felhívta az európai kormányok figyelmét arra a tényre, hogy megközelítőleg 700 elöregedett és szennyező repülőgépet kellene kivonni a forgalomból. A légitársaság javaslata alapján 2012. január 1-től (amikorra a légi közlekedés szereplőinek teljes mértékben meg kell felelni az Európai Emissziókereskedelmi Rendszer által meghatározott előírásnak) egyetlen olyan utasszállító repülőgép sem lehet forgalomban az Európai Unióban, amelyet 1990. január 1-je előtt gyártottak.
Ezen séma alapján vonnák ki évente a gépeket a forgalomból, amelyre vonatkozóan az Európai Uniónak egy megfelelő szabályzatot kellene kiadnia. Mindennek eredményeként ki lehetne vonni a forgalomból a teherszállító gépeket is, hiszen igen gyakran ez a sors vár az elöregedett utasszállító gépekre. Ez a lépés nagymértékben hasonlítana arra a folyamatra, mely során a hetvenes és a nyolcvanas években az ipar jelentősen le tudta csökkenteni a zajkibocsátás szintjét a legzajosabb gépek működtetésének betiltásával.
MTI/Menedzsment Fórum