[ajanlo=474][igazitas=left/]Szombaton az EADS-leány ATR gépe zuhant a tengerbe Szicília partjainál 13 ember halálát eredményezve. Olasz sajtóértesülések szerint az üzemanyag rossz minősége miatt történhetett a szerencsétlenség. Kedden egy Airbus A340-es lecsúszott a kifutóról leszállás közben a torontói nemzetközi repülőtéren, majd kigyulladt. A lángok 43 utast sebesítettek meg. Ez volt az A340-es első balesete 14 évvel ezelőtti hadrendbe állítása óta - írja az AFP hírügynökség.
Bár a vizsgálatok úgy találták, hogy sem az ATR, sem az Airbus (amelyeket az EADS 50, illetve 80 százalékban birtokol) nem hibáztatható a balesetekért, mégis előfordulhat, hogy folt esik a hírnevükön, ami a turistaszezon tetőzése miatt igen érzékenyen érintheti a társaságokat. A baleseteknél azonban sokkal több fejfájást okozhat az EADS számára az Airbus A380-asok késése. A Singapore Airlines-tól például, amely az elsők között adta le rendelését az óriásgépekre, előreláthatólag nyolc hónapot késnek majd a dupla fedélzetű gépek. A légitársaság vezére úgy nyilatkozott, hogy rendkívül felháborítónak tartja az Airbus késedelmét, s kártérítési pert is kilátásba helyezett.
Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, a Singapore Airlines-on kívül az Airbus a Qantasnak, az Emirates-nek, a Virgin Atlanticnak és az Air France-nak jelezte, hogy kettőtől hat hónapig terjedő késésre kell számítani az eredeti határidőhöz képest.
Időközben a Boeing, az Airbus legnagyobb riválisa növelte részesedését az igencsak jövedelmező kínai piacon. Kínai légitársaságok összesen mintegy 50 Boeing 787 típusú repülőgépre adtak rendelést, az üzlet összértéke 6 milliárd dollárra tehető.
Menedzsment Fórum
Az Airbus szupergépe okoz fejfájást az EADS-nek
Az Európai Repülési, Védelmi és Űrrepülési Társaság (European Aeronautic Defence and Space Company, EADS) visszaesések sorozatát szenvedi el. Két leányvállalatának a gépei balesetet szenvedtek, vevői pedig az Airbus A380-asok késése miatt egyre elégedetlenebbek. Mindeközben a Boeing egyre inkább erőre kap Kínában.