2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Repülési, Védelmi és Űrrepülési Társaság (European Aeronautic Defence and Space Company, EADS) visszaesések sorozatát szenvedi el. Két leányvállalatának a gépei balesetet szenvedtek, vevői pedig az Airbus A380-asok késése miatt egyre elégedetlenebbek. Mindeközben a Boeing egyre inkább erőre kap Kínában.

[ajanlo=474][igazitas=left/]Szombaton az EADS-leány ATR gépe zuhant a tengerbe Szicília partjainál 13 ember halálát eredményezve. Olasz sajtóértesülések szerint az üzemanyag rossz minősége miatt történhetett a szerencsétlenség. Kedden egy Airbus A340-es lecsúszott a kifutóról leszállás közben a torontói nemzetközi repülőtéren, majd kigyulladt. A lángok 43 utast sebesítettek meg. Ez volt az A340-es első balesete 14 évvel ezelőtti hadrendbe állítása óta - írja az AFP hírügynökség.

Bár a vizsgálatok úgy találták, hogy sem az ATR, sem az Airbus (amelyeket az EADS 50, illetve 80 százalékban birtokol) nem hibáztatható a balesetekért, mégis előfordulhat, hogy folt esik a hírnevükön, ami a turistaszezon tetőzése miatt igen érzékenyen érintheti a társaságokat. A baleseteknél azonban sokkal több fejfájást okozhat az EADS számára az Airbus A380-asok késése. A Singapore Airlines-tól például, amely az elsők között adta le rendelését az óriásgépekre, előreláthatólag nyolc hónapot késnek majd a dupla fedélzetű gépek. A légitársaság vezére úgy nyilatkozott, hogy rendkívül felháborítónak tartja az Airbus késedelmét, s kártérítési pert is kilátásba helyezett.

Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, a Singapore Airlines-on kívül az Airbus a Qantasnak, az Emirates-nek, a Virgin Atlanticnak és az Air France-nak jelezte, hogy kettőtől hat hónapig terjedő késésre kell számítani az eredeti határidőhöz képest.

Időközben a Boeing, az Airbus legnagyobb riválisa növelte részesedését az igencsak jövedelmező kínai piacon. Kínai légitársaságok összesen mintegy 50 Boeing 787 típusú repülőgépre adtak rendelést, az üzlet összértéke 6 milliárd dollárra tehető.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!