A nagy gyártók megroppanása a háttérben dolgozó beszállítói hálózat létét is megkérdőjelezi, így hiába adott már eddig is több tízmilliárdot a kormányzat a General Motorsnak (GM) és a Chryslernek, ha nem lesz aki ellássa alkatrésszel ezeket a társaságokat. Így most a beszállítók számára hirdettek mentőcsomagot.
A program keretében, melyet az amerikai pénzügyminisztérium csütörtök este jelentett be, a beszállítók megkapják az általuk előállított részegységek ellenértékét, függetlenül attól, hogy a cég, mely a megrendelést adta mit fog azokkal kezdeni. A program lehetőséget ad arra is, hogy a kinnlevőségeiket lediszkontálva megkaphassák az autógyáraktól.
Az Obama kormányzat a most meghirdetett programtól azt reméli, hogy segít talpon maradni a komoly hitelekkel és bizonytalan vevői oldallal rendelkező autóipari társaságoknak.
A nagy gyártók közül az elmúlt hónapokban a GM és a Chrysler közel 20 milliárdot kaptak, és a három nagy cég közel hasonló összegre ácsingózik még. Nehéz kérdés ugyanakkor, hogy mit kezdjenek a társaságokkal, egyes számítások szerint ugyanis a GM, a Chrysler és a hozzájuk kapcsolódó beszállítók és kereskedők megmentése könnyedén kerülhet akár 130 milliárd dollárba is az amerikai államnak - a csődjük viszont sokkal többe is. A CNN-nek nyilatkozó elemzők szerint alapvetően négy megoldás jöhet szóba: megadni a gyártóknak mindent, amit kérnek, összeolvadásra kényszeríteni a Chryslert és a GM, finanszírozni a cégek csődvédelmét, vagy veszni hagyni a Chryslert.