2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az amerikai kormányzat mindent megtesz, hogy a padlóra került autóipart életben tartsa. A nagy detroiti gyártók után most a beszállítókba is jelentős összeget pumpálnak. A pénzügyminisztérium 5 milliárd dolláros programot hirdetett.

A nagy gyártók megroppanása a háttérben dolgozó beszállítói hálózat létét is megkérdőjelezi, így hiába adott már eddig is több tízmilliárdot a kormányzat a General Motorsnak (GM) és a Chryslernek, ha nem lesz aki ellássa alkatrésszel ezeket a társaságokat. Így most a beszállítók számára hirdettek mentőcsomagot.

A program keretében, melyet az amerikai pénzügyminisztérium csütörtök este jelentett be, a beszállítók megkapják az általuk előállított részegységek ellenértékét, függetlenül attól, hogy a cég, mely a megrendelést adta mit fog azokkal kezdeni. A program lehetőséget ad arra is, hogy a kinnlevőségeiket lediszkontálva megkaphassák az autógyáraktól.

Az Obama kormányzat a most meghirdetett programtól azt reméli, hogy segít talpon maradni a komoly hitelekkel és bizonytalan vevői oldallal rendelkező autóipari társaságoknak.

A nagy gyártók közül az elmúlt hónapokban a GM és a Chrysler közel 20 milliárdot kaptak, és a három nagy cég közel hasonló összegre ácsingózik még. Nehéz kérdés ugyanakkor, hogy mit kezdjenek a társaságokkal, egyes számítások szerint ugyanis a GM, a Chrysler és a hozzájuk kapcsolódó beszállítók és kereskedők megmentése könnyedén kerülhet akár 130 milliárd dollárba is az amerikai államnak - a csődjük viszont sokkal többe is. A CNN-nek nyilatkozó elemzők szerint alapvetően négy megoldás jöhet szóba: megadni a gyártóknak mindent, amit kérnek, összeolvadásra kényszeríteni a Chryslert és a GM, finanszírozni a cégek csődvédelmét, vagy veszni hagyni a Chryslert.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!