A "szerepjátszó" viselkedés nem azonos a tudatos önmenedzseléssel. Ráadásul ez annyi energiát von el, hogy a minőségi munkavégzésre már nem is marad elég idő.
Szakértők szerint a munkahelyi sikerhez az emocionális intelligencia területéről kell képességeket szerezni. Aki fejlett emocionális intelligenciával bír, az jól ismeri és képes ösztönözni önmagát, érzelmeit pedig a helyzeteknek megfelelően tudja kezelni. Az ilyen ember kapcsolatai ritkán végződnek kudarccal, ebben empátiája is segíti.
[ajanlo=143][igazitas=left/]Az állásmegtartáshoz - egészséges mértékben - szükség van ambíciókra, emellett a publikációs készség vagy a médiaszereplés egyaránt jól jöhet. Előnyös, ha a dolgozó elsősorban nem problémafelismerő, hanem problémamegoldó személyiség.
A rugalmasság, az alkalmazkodókészség egyébként is fontos az állásban maradáshoz, emellett a készségfejlesztés, a szakmai ismeretek részleteinek megtanulása is elengedhetetlen, állítják a Világgazdaság által megkérdezett elemzők.
Az érzelmek mestere lehet a cég őskövülete
A közhiedelemmel ellentétben nem elég a főnök kedvében járni ahhoz, hogy egy dolgozó hosszú időre bebetonozza helyét egy cégnél. Ennél fontosabb a problémamegoldó képesség és az érzelmi intelligencia fejlesztése, valamint a mobilitás és az egészséges ambíciók megléte, írja elemzésében a Világgazdaság.