Jelentős fejlődés bontakozhat ki a nemzetközi vállalatok magyarországi osztott szolgáltatásközpontjainak (shared service) létrehozásában. A múlt év végén indult folyamat fellendülését az uniós csatlakozásunk kapcsán jelentkezett változások serkentik - összegezte a világgazdaságnak a PricewaterhouseCoopers (PwC) nemrég készített tanulmányának főbb megállapítását Erdős Gabriella, a PwC Kft. cégtársa.
Az ilyen központokba a több országban is tevékenykedő vállalatok telepítik azon belső szolgáltatásaikat, amelyeket viszonylag egységes szabványok szerint és ellenőrizhető formában, s egy adott cégen belül mindössze egy helyen ésszerű végezni. Főként a minőség-ellenőrzést, a logisztikát, a vállalati képzést, a pénzügyet, a számvitelt és könyvelést, az emberierőforrás-gazdálkodást, a vevőszolgálatot, a beszerzést, a biztosítást és az információtechnológiai szolgáltatásokat viszik ki. Közben a gyártást, mint fő tevékenységet bérmunkába adják - írja a Világgazdaság.
Magyarország egyébként azért lett hirtelen ilyen népszerű, mert az unió bővülésével nőtt a piac, így még inkább ésszerűvé vált e központok létesítése, s ennek az egységesülő piacnak immár Magyarország is része. Május 1-jétől Magyarországon is elfogadott az elektronikus könyvelés és az elektronikus számla használata, ennek hiánya eddig nehezítette a shared service centerek itteni megtelepedését - számolt be a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyagok
Az EU Indiája lehet Magyarország
Hazánk a kiszervezési világranglista elején
Újabb központtal profitált hazánk a kiszervezés világtrendjéből
Az európai vállalatok hazánkba hozhatják szolgáltató-központjaikat
Látványos fellendülés tapasztalható az európai vállalatok magyarországi szolgáltatásközpontjainak létrehozását illetően. Az uniós csatlakozás és az elektronikus számlázás, illetve könyvelés felerősítette ezt a trendet.