2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hirdetők 20 százaléka intuitív alapon dönt, amikor BTL (Below the Line, vagyis vonal alatti) promóciót választ, akcióik tervezésekor pedig csupán 2 százalék kér tanácsot ügynökségektől – állapítja meg a Bell Telemarketing.

Ez volt itthon az első, a nem hagyományos reklámeszközök piaci szerepét vizsgáló felmérés. A válaszolók 75 százaléka az ügynökségi, 25 százaléka a megrendelői oldal képviseletében számolt be tapasztalatairól.

A megbízók 37 százaléka dolgozik rendszeresen BTL-ügynökségekkel, míg egynegyedük csak hagyományos reklámügynökséggel tart kapcsolatot. A BTL-szolgáltatók szerint elsősorban a napi fogyasztási cikkek gyártói költenek BTL-re, de a bank-, az informatikai és telekommunikációs szektor is használja. A megbízók több mint fele állította, hogy promóciós büdzséjének egytizednél nagyobb részét fordítja BTL-re. Ugyanakkor más mérések szerint a vonal alatti promóció Magyarországon egyelőre az összes reklámköltés 10 százaléka alatt marad.

A válaszokból kiderült, hogy míg a megbízók többsége (90 százalék) házon belül tartja a stratégiai tervezést, az ügynökségektől elvárják a stratégiai szemléletet, különösen, hogy a BLT-megoldások figyelemfelkeltőek legyenek. A BTL-technikák között kiemelt az eseménymarketing – ezt a válaszadó megbízók 44 százaléka használja, míg kevesen támaszkodnak a hűségakciókban és a telemarketingben rejlő lehetőségekre. A felmérésből kiviláglik, hogy a szolgáltatók és potenciális megbízóik szerint egyaránt a BTL alulképviselt a marketingmixben. A megrendelők 43 százaléka ezt elsősorban költségkorlátokkal magyarázta, míg az ügynökségek zöme azzal, hogy Magyarországon nem eléggé ismert a BTL-reklámozás.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!