A sok esetben új flottával, alacsony költségek mellett üzemelő fapados légitársaságok addig nyomják lefelé a jegyárakat, amíg csődbe nem mennek a versenytársak - mondta Tunkli Dániel, a Concorde vezető elemzője a hétfői Világgazdaságban. A flyNiki iránt már többen érdeklődnek.
Niki Lauda és az általa alapított flyNiki fapados légitársaság egyik gépe. (forrás: AFP)
A szakértő hangsúlyozta, sok olyan légitársaság van a piacon - például a lengyel LOT és a román Tarom -, amely veszteségesen működik átlagos piaci környezetben, de nem megy csődbe, mert az állam mindig mentőövet dob neki.
A flyNiki egy héten belül elveszítheti résidejét, ha a végrehajtók nem találnak elég gyorsan vevőt - írja a Világgazdaság az üzemi tanács elnöke, Stefan Tankovits nyilatkozatát idézve, amely az ORF osztrák közszolgálati rádióban hangzott el.
Kiderült: érdeklődők már vannak a flyNikire, a légitársaságot alapító volt Forma-1-es pilóta, Niki Lauda és a Thomas Cook Holding tárgyal az esetleges felvásárlásról, de a Ryanair is jelezte, lehet, hogy ajánlatot tesz a vállalat részvényeire. Nem a flyNiki az egyetlen csődbe ment légitársaság az idén, anyavállalata, az Air Berlin, az Alitalia és a Monarch is hasonló sorsra jutott.
MTI