A 2009-es beszámolója szerint a Vegyépszer csoporthoz tartozó cég jelenlegi legjelentősebb beruházása a kecskeméti egykori széktói kemping területén épülő Sportuszoda, Fedett Élményfürdő és Wellness Központ. A tavalyi tervek szerint a központ megnyitása 2011 április 15-én lett volna (lásd: Szerkezet-kész állapotban az új versenyuszoda és élményfürdő). Később a határidőt idén nyárra csúsztatták, majd néhány napja a helyi lapok arról számoltak be, hogy novemberben lehet esedékes a létesítmény átadása. A beruházás első ütemében tervezik megépíteni a nemzetközi versenyek rendezésére is alkalmas, 4 150 négyzetméteres sportuszodát, a tíz pályás, 50x25 méteres nagymedencével, valamint két kisebb medencével. Az épületkomplexum nagyobbik részén, hétezer négyzetméteren a fedett élményfürdőt terveztek, amely többek között hullámmedencét, kalandmedencét, pezsgőfürdőt és csúszdákat is magába foglal.
A korábbi tervek szerint az idei év végére kellene megnyitni a 4 csillagos, 100 szobás Hilton szállodát, az Élményfürdő és Sportkomplexum kivitelezőjének csődje azonban erre is hathat. A kecskemet.hu korábbi beszámolója szerint a szállodai beruházásra 1,9 milliárd forintot fordítana a Hírös Hotel Kft. Kecskemét, melyet 25 százalékban a Hírös Sport Nonprofit Kft., 75 százalékban pedig az IGN Ipari és Ingatlan Fővállalkozási Befektetési Zrt. hozott létre. A sajtobeszámoló szerint a Hampton by Hilton Kecskemét a lánc magyaroszági szállodái közül az első vidéki egység lenne. (lásd: Hilton szálloda épül Kecskeméten)
A tervek szerint a beruházás 6,5 milliárd forintba került, amelyet a fővállalkozó, a Mahíd 2000 Zrt. finanszírozott (volna?). Az átadást követően Kecskemét városa évi 300-400 millió forintos díjért tervezte lízingelni az épületet.
A Mahíd 2000 honlapja szerint a társaságot egyébként az M3 és M7 autópálya magas igényű szerkezetépítési és hídépítési munkálatai hívták életre. A 'Szeretnénk híddá válni, amely összeköti a múltat a jövővel' crédóval rendelkező vállalkozás legutolsó, publikusan elérhető beszámolója szerint a Mahíd 2000 2009-ben még 51,8, egy évvel korábban pedig 116,2 milliós nyereséget ért el 4,2, illetve 6,8 milliárdos bevétel mellett. A 2009-ben 7,18 milliárdos mérlegfőösszeggel, 1,15 milliárdos eredménytartalékkal rendelkező cégnek 4,78 milliárdos rövid lejáratú kötelezettsége volt egyrészt beszállítóival, másrészt kapcsolt vállalkozásokkal szemben (hitele nem volt a cégnek). Ezzel szemben 3,6 milliárdos követelés (kapcsolt vállalkozásoktól) és 636 milliós bankbetét állt.
A társaság a "VEGYÉPSZER Cégcsoport" híd- és magasépítési szakcégeként (a Vegyépszer Hungária kedden kért csődvédelmet) korábban részt vett az M3, M7, M30 autópálya, M9 autóút projektjeihez kapcsolódó műtárgyépítési munkákban. Többek között az Oszlári Tisza-híd, a Szekszárdi Duna-híd, a Sajó-híd, és a Széchenyi plusz program keretében a Sárvári Rába-híd építése is a nevéhez kötődik. Részt vett a Vegyépszer zRt. fővállalkozásában épült M7 autópálya Ordacsehi-Balatonkeresztúr közötti szakasz hídjainak kivitelezésében. Ezt követte több meghatározó projekt kivitelezésében történő jelentős részvétel: a dunaújvárosi Duna-híd jobb parti ártéri támaszainak
megépítése, majd az M6 autópálya érdi tető szakasz, három darab 4-es metró állomás kivitelezése.
A társaság a hídépítési munkák mellett 2002-ben létrehozta a magasépítési üzletágát is. Az üzletág legnagyobb munkája a "Vegyépszer Cégcsoport" ingatlan fejlesztésének - Paskál Lakóparknak a generál kivitelezési munkái voltak.
Lapunk kereste a cég illetékesét, de a cikk megjelenéséig nem sikerült beszélnünk vele.
mfor.hu