2p

A logisztikai központok kifogásolják, hogy egy idei PM-rendelet szerint a területükön működő vámszolgálati helyek költségeit az üzemeltetőkre terhelik, ami felveti az intézkedés alkotmányellenességét.

Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) budapesti sajtótájékoztatóján Fülöp Zsolt, a szövetség elnöke elmondta, hosszútávon kielégítő megoldást az jelentene, ha a pénzügyminisztérium a Vám- és Pénzügyőrségek Országos Parancsnokságán keresztül bérleti díjat fizetne a vámtisztviselők által használt irodákért, raktárakért, kamionparkolókért – ez éves szinten a központi költségvetést 600-700 millió forinttal terhelné.

[ajanlo=87][igazitas=left/]Rövid távon pedig a PM-rendelet módosítását szeretné elérni a szövetség, vagyis azt, hogy a felmerült költségeket az ügyfelekkel megtéríttethessék. Fülöp Zsolt közölte: a minisztériummal több hónapja folytatott egyeztetés nem vezetett eredményre, ami a vámudvar-üzemeltetők jelentős részének megszűnéséhez vezethet. Az elnök szerint egy-egy üzemeltetőnek havi szinten átlagosan 1,5-3 millió forintot, míg éves szinten 20-40 millió forintot jelent a vámszolgálati helyek fenntartása, amelyet veszteségként számolnak el.

Az alkotmányossági aggályt az alapozhatja meg, hogy egy magántőkéből létrehozott helyre köteles-e a vállalkozó bárkit beengedni, aki vámkezeltetni akar. A szövetség álláspontja szerint az EU-ban általános gyakorlat az, hogy a vámszolgálati helyeket üzleti alapon fenntartóknak piaci alapú bérletet fizet a használó.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!