Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) budapesti sajtótájékoztatóján Fülöp Zsolt, a szövetség elnöke elmondta, hosszútávon kielégítő megoldást az jelentene, ha a pénzügyminisztérium a Vám- és Pénzügyőrségek Országos Parancsnokságán keresztül bérleti díjat fizetne a vámtisztviselők által használt irodákért, raktárakért, kamionparkolókért – ez éves szinten a központi költségvetést 600-700 millió forinttal terhelné.
[ajanlo=87][igazitas=left/]Rövid távon pedig a PM-rendelet módosítását szeretné elérni a szövetség, vagyis azt, hogy a felmerült költségeket az ügyfelekkel megtéríttethessék. Fülöp Zsolt közölte: a minisztériummal több hónapja folytatott egyeztetés nem vezetett eredményre, ami a vámudvar-üzemeltetők jelentős részének megszűnéséhez vezethet. Az elnök szerint egy-egy üzemeltetőnek havi szinten átlagosan 1,5-3 millió forintot, míg éves szinten 20-40 millió forintot jelent a vámszolgálati helyek fenntartása, amelyet veszteségként számolnak el.
Az alkotmányossági aggályt az alapozhatja meg, hogy egy magántőkéből létrehozott helyre köteles-e a vállalkozó bárkit beengedni, aki vámkezeltetni akar. A szövetség álláspontja szerint az EU-ban általános gyakorlat az, hogy a vámszolgálati helyeket üzleti alapon fenntartóknak piaci alapú bérletet fizet a használó.
(MTI)
Bérleti díjat kérnének az államtól a logisztikai központok
A logisztikai központok kifogásolják, hogy egy idei PM-rendelet szerint a területükön működő vámszolgálati helyek költségeit az üzemeltetőkre terhelik, ami felveti az intézkedés alkotmányellenességét.