2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg Bush és Kerry a választók szavazataiért verseng egymással, addig egyes vállalkozók soha nem látott terméközönt zúdítanak a szimpatizánsokra. Cowboy-kalapok Bush-módra avagy jázminillatú Kerry-füstölők: a választási merchandising dollármilliós üzletággá nőtte ki magát.

A CafePress.com-on a két tábor külön szektort alkot: a Push for Bush-oldal populista jobboldali jelszavakkal dolgozik: a 21,99 dollárba kerülő táskákon "Mondj nemet Mr. Ketchupra", "B-U-S-H: Butt Ugly Saddam Hussein" jelszavak virítanak, a patrióta érzelmű háziasszonyok pedig a politikailag szintén nem éppen korrekt "Küldjük Kerryt a friccekhez" feliratú kötényben mosogathatnak - mintegy 18 dollárért.

Arra a Kerry-rajongókat megcélzó kereskedők is rájöttek, hogy a szabadszájú szlogenekkel ékesített árukkal lehet a legnagyobbat kaszálni. Ebben a szellemben fogantak a "Bush for President of Iraq", "Bush - ki vagy rúgva", avagy "Utálom a republikánusokat" feliratú pólók, sőt, a Los Angeles-i Pinup Girl Clothing csomagküldő áruház külön Anti-Bush pólókollekciót is piacra dobott a kampány idejére.

A milliós forgalmat lebonyolító cégeken kívül kinek jó

Amerikában évtizedek óta az, az íratlan szabály érvényesül, hogy amelyik jelöltnek több szuvenírje fogy el a kampány alatt, az nyeri a választást.

Tekintse meg a szuvenírversenyt kisfilmen

mindez? "A választási merchandising célja, hogy minél ismertebbé tegye a jelöltet" - véli David Rothschild, a DemStore.com alapítója. Bár egyesek szerint a mandzsettagombok önmagukban még nem hoznak szavazatokat, mások úgy vélik, a jelöltnek előnyére válik, ha - pozitív kontextusban - pólókon, sapkákon, felvarrókon egyre többször tűnik fel a neve, mellesleg nem csak az USA-ban. "A világ minden részére szállítunk, Európától kezdve a Közel-Keletig" - árulja el Ted Jackson, a Bush-liszensszel rendelkező Spalding-csoport vezetője.

Bár a piac földrajzi kiterjesztése némileg meglepő, a választás napjának közeledtére tekintettel mégis indokolt. "November másodika éjfél után az áru elveszti értékét" - jegyzi meg az ilyen téren már jelentős tapasztalatokkal rendelkező Jackson.

Aggodalma nem véletlen: a választási láz lecsengésével a merchandising is okafogyottá válik. S korántsem mellékesen: bárki is győz majd, marketinges alapelvek szerint nehéz olyan fogyasztót találni, aki hajlandó egy vesztes márkanévvel a hátán az utcára menni.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!