Carlos Ghosn a Renault éléről visszavonuló Louis Schweitzer, a konszern igazgatótanácsának elnökének helyét veszi majd át májusban, és a remények szerint megismétli a súlyosan veszteséges Nissannál elért sikersorozatát.
A nélkülözhetetlen menedzser: ingázás kontinensek között
A kinevezésnek tulajdonképpen feltétele volt, hogy sikerült megállapodni a vezető "megosztásáról". Ghosn ugyanis a Nissannak sem fordít hátat, ám energiájának jelentős részét a Renault-ra szenteli. Az előzetes tervek szerint munkaidejének 35 százalékát Tokióban, 40 százalékát pedig Párizsban tölti. A fennmaradó időt a két legfontosabb célpiacon, az USA-ban és Kínában dolgozza le. A menedzser figyel majd olyan, az autógyárak szempontjából prioritást élvező államokra is, mint Thaiföld, Brazília és Törökország. Talán nem meglepő, hogy mindehhez egy nagy hatótávolságú vezetői repülőgépet is kap majd.
Annyi biztos, hogy a mostani feladat sem lesz sétagalopp Ghosn számára, különösen az Egyesült Államok piacának meghódítása jelent majd komoly kihívást. Bár a Nissan korábban jó úton haladt az amerikai terjeszkedésben, egy komolyabb minőségi probléma és visszahívás azonban megtörte a lendületet. Az eset egyesekben azt a képzetet keltette, hogy nem mindenki képes tartani a vezér által diktált tempót, s ez kérdésessé teheti a nagyratörő tervek megvalósítását.
Louis Schweitzer, a korábbi vezető azt tervezte, hogy a francia márka majd a Nissan "hátán" kezd a tengerentúli térhódításba. Ghosn viszont koránt sincs meggyőződve ennek sikeréről, és sokkal óvatosabb. Szerinte az amerikai piac a lehetőségek mellett jelentős kockázatokat rejt, s ezeken a Renault korábban kétszer is elcsúszott.
Ha viszont Amerikában is sikerre viszi a "kétfejű" európai-japán szövetséget, tényleg megérdemelten nevezhetik majd a tízmilliárd dolláros embernek.
Menedzsment Fórum
Carlos Ghosn, a tízmilliárd dolláros menedzser
A csőd szélén álló Nissanba életet lehelő Carlos Ghosntól most azt várják, hogy a Renault-t is sikerre vezeti. A csodatevőnek kikiáltott menedzser májustól veszi át a kormányrudat a második számú francia autógyárnál.