A hiánypótlási határidő november 27-én jár majd le, így a kiválasztott pályázóval (vagy pályázókkal) valószínűleg december elején kezdődhetnek meg a tárgyalások. Időkőzben az American Appraisal befejezte a Malév vagyonértékelését, ám ennek tartalmáról a szóvivő nem kívánt nyilatkozni.
Év végéig döntenénekAz ÁPV az év végig szeretné lezárni a Malév privatizációját. Az már a beadott ajánlatok tartalmától függ, hogy az értékelőbizottság sorrendet állapít meg, vagy pedig párhuzamos tárgyalásokat kezd az ajánlattevőkkel. A pályázatok értékelése jelenleg is zajlik. A tárgyalásos eljárásra egyébként a privatizációs törvény ad lehetőséget, amely szerint két sikertelen magánosítási pályázat után lehet ilyen módon értékesíteni az állam vagyont.
Mint ismert, a november 3-i határidőig összesen négy befektető adott be ajánlatot a Malév privatizációs pályázatán: az AirBridge Magyarország Zrt., amely Borisz Abramovics, az orosz KrasAir résztulajdonosának érdekeltsége; a LAL Investiciju Valdymas nevű litván befektetői csoport (az ottani LAL nemzeti légitársaság tulajdonosa); a magyar-ír befektetői társaságot képviselő Ofer Hava magánszemély; illetve a Malév részben aktív pilótáinak cége, a Sky Alliance Zrt. Míg utóbbi három társaság új pályázónak számít, addig az AirBridge Magyarország Zrt. már a tavalyi tenderen is elindult, és végül a legjobb ajánlatot tette.
Az ÁPV a nemzeti légitársaság 99,95 százalékát hirdette meg eladásra. A Malév üzemi szintű vesztesége idén hasonló lesz a tavalyihoz, ami 8,9 milliárd forintra rúgott. Jelenlegi jegyzett tőkéje 3,5 milliárd forint, saját tőkéje pedig tavaly év végén 6,4 milliárd forint volt. A tavalyi, sikertelenül zárult tenderen végül csupán két ajánlattevő versenyzett az állami tulajdonú Malév-részvényekért, köztük a most is pályázó AirBridge.
Menedzsment Fórum