3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hatalmas mennyiségű XC90-előrendelés csak mintegy 15 százalékát tudta eddig teljesíteni a Volvo, de úgy tűnik, hogy kisebb testvérével együtt újból növekedésbe lökik a céget.

A Volvo júniusi értékesítési számairól szóló közleményében fontosnak tartotta kiemelni, hogy az első kínai vevők is hozzájuthattak végre XC90-es terepjárójukhoz. Bár a hatodik hónap statisztikái szerint a kínai piac 4,2 százalékos mínuszban zárt, illetve az első félév összesített száma is 1,2 százalékos visszaesést mutat, a tény valóban nem elhanyagolható. A cég ugyanis eddig 45 ezer darab rendelést kapott zászlóshajójára, amelyből az első félévben 6719-et tudott teljesíteni. A 45 ezer autó a 232 ezres félévi összeladást tekintve valóban nem rossz szám és várhatóan a kínai piacot is pluszba löki majd a következő hónapokban, hiszen tudjuk, hogy a kínai utak nem annyira a sportautók, mintsem az emelt hasmagasságú kocsik terepe. A legnépesebb ország pedig egymaga a Volvo piacának 16,5 százalékát lefedi.

A cég a korábbi hónapok gyengébb teljesítménye után júniusban 7,9 százalékkal nőtt globálisan.

A nyugat-európai piacok (Svédország nélkül) teljesítettek a legjobban, 20,6 százalékkal nőttek, amelyben nyilván szintén része van az XC90-nek is. Ha csak Svédországot nézzük, akkor 13,3 százalékkal nőtt a cég, az USA-ban stagnált, egyéb piacain pedig 3,4 százalékkal visszaesett.

Kattintásra galéria nyílik!

Az első féléves eladások a júniusnak köszönhetően újra pluszban járnak a tavalyi év hasonló időszakához képest, méghozzá 1,4 százalékkal. Májusban az első 5 havi adatok már minimális visszaesést mutattak.

Maradva az első féléves számoknál, de már a modellek szintjén, az igazi nagyágyú a cég kisebb terepjárója, az XC60. Ez nem csak volumenét tekintve kiemelkedő (a teljes eladás 33,6 százalékát teszi ki), de növekedése is figyelemreméltó, 18,6 százalékos. Pedig a modell nem a legújabb, már túl van egy modellfrissítésen. Szerencséjére a vetélytársai sem mind mai gyerekek. A BMW X3 és az Audi Q5 is igen csereérett, a Mercedes pedig pár hete rántotta le a leplet az új GLC-ről.

Növekedésben csak a kínai piacon taroló hosszított S60 tudta felülmúlni a terepjáró számait, amelyből 36,1 százalékkal kelt el több az első félévben, mint tavaly. A hosszított S80-ból viszont alig vesznek az ázsiai országban, pedig nem csak a sedanokat imádják, de azok sofőrös változatát is. (szerk.: a Skoda Superbet is a kínaiaknak köszönhetjük, ugyanis az első generáció a kínai Passat padlólemezére épült. Ezért is van a cég zászlóshajójának olyan brutális hátsó lábtere).

Érdekes, hogy a cég második legnagyobb számban eladott kocsija, a kompakt V40 kevésbé népszerű, mint tavaly, 1,8 százalékkal esett vissza, bár még ez is 51 500 eladott autót jelent. A V70 és annak emelt hasmagasságú változata az XC70 szintén jól fogynak, bár növekedést csak az utóbbi tudott elkönyvelni éves bázison.

Visszatérve még az XC90-re egy mondat erejéig. A Volvo úgy tudott júliusban növekedést produkálni, hogy tavaly az első félévben a kifutó nagy terepjáróból még mindig többet adtak el, mint idén a két generációból együttvéve. Vagyis ha nem csappan a kereslet a most is jól húzó modellek iránt és sikerül minél több rendelést teljesíteni, akkor nagyon jó évet zárhat cég.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!