A Volvo júniusi értékesítési számairól szóló közleményében fontosnak tartotta kiemelni, hogy az első kínai vevők is hozzájuthattak végre XC90-es terepjárójukhoz. Bár a hatodik hónap statisztikái szerint a kínai piac 4,2 százalékos mínuszban zárt, illetve az első félév összesített száma is 1,2 százalékos visszaesést mutat, a tény valóban nem elhanyagolható. A cég ugyanis eddig 45 ezer darab rendelést kapott zászlóshajójára, amelyből az első félévben 6719-et tudott teljesíteni. A 45 ezer autó a 232 ezres félévi összeladást tekintve valóban nem rossz szám és várhatóan a kínai piacot is pluszba löki majd a következő hónapokban, hiszen tudjuk, hogy a kínai utak nem annyira a sportautók, mintsem az emelt hasmagasságú kocsik terepe. A legnépesebb ország pedig egymaga a Volvo piacának 16,5 százalékát lefedi.
A cég a korábbi hónapok gyengébb teljesítménye után júniusban 7,9 százalékkal nőtt globálisan.
A nyugat-európai piacok (Svédország nélkül) teljesítettek a legjobban, 20,6 százalékkal nőttek, amelyben nyilván szintén része van az XC90-nek is. Ha csak Svédországot nézzük, akkor 13,3 százalékkal nőtt a cég, az USA-ban stagnált, egyéb piacain pedig 3,4 százalékkal visszaesett.
Az első féléves eladások a júniusnak köszönhetően újra pluszban járnak a tavalyi év hasonló időszakához képest, méghozzá 1,4 százalékkal. Májusban az első 5 havi adatok már minimális visszaesést mutattak.
Maradva az első féléves számoknál, de már a modellek szintjén, az igazi nagyágyú a cég kisebb terepjárója, az XC60. Ez nem csak volumenét tekintve kiemelkedő (a teljes eladás 33,6 százalékát teszi ki), de növekedése is figyelemreméltó, 18,6 százalékos. Pedig a modell nem a legújabb, már túl van egy modellfrissítésen. Szerencséjére a vetélytársai sem mind mai gyerekek. A BMW X3 és az Audi Q5 is igen csereérett, a Mercedes pedig pár hete rántotta le a leplet az új GLC-ről.
Növekedésben csak a kínai piacon taroló hosszított S60 tudta felülmúlni a terepjáró számait, amelyből 36,1 százalékkal kelt el több az első félévben, mint tavaly. A hosszított S80-ból viszont alig vesznek az ázsiai országban, pedig nem csak a sedanokat imádják, de azok sofőrös változatát is. (szerk.: a Skoda Superbet is a kínaiaknak köszönhetjük, ugyanis az első generáció a kínai Passat padlólemezére épült. Ezért is van a cég zászlóshajójának olyan brutális hátsó lábtere).
Érdekes, hogy a cég második legnagyobb számban eladott kocsija, a kompakt V40 kevésbé népszerű, mint tavaly, 1,8 százalékkal esett vissza, bár még ez is 51 500 eladott autót jelent. A V70 és annak emelt hasmagasságú változata az XC70 szintén jól fogynak, bár növekedést csak az utóbbi tudott elkönyvelni éves bázison.
Visszatérve még az XC90-re egy mondat erejéig. A Volvo úgy tudott júliusban növekedést produkálni, hogy tavaly az első félévben a kifutó nagy terepjáróból még mindig többet adtak el, mint idén a két generációból együttvéve. Vagyis ha nem csappan a kereslet a most is jól húzó modellek iránt és sikerül minél több rendelést teljesíteni, akkor nagyon jó évet zárhat cég.
mfor.hu