A Graduate Management Admission Council felmérésben résztvevő amerikai tanintézmények kétharmada úgy nyilatkozott, hogy visszaesett a jelentkezők száma tavaly óta, 41 százalékuk szerint pedig az érdeklődés több mint húsz százalékkal csökkent.
A GMAC értékelése szerint az iskolák új diákjainak számát az is visszaveti, hogy egyre több tanintézmény jelentkezik MBA programmal, így a jelentkezők egyre jobban megoszlanak az iskolák között. A GMAT index szerint, ami a programok standardizált felvételi számát jelöli, a tavalyi évhez képest 7 százalékkal, a 2002-es évhez mérve pedig 25 százalékkal kevesebben végeznek MBA képzéseket.
A visszaesés elsősorban a kisebb iskolákat érinti, míg a neves intézményeknek nem kell aggódniuk. Nagy népszerűségnek örvendenek az executive MBA kurzusok is, melyek a felsővezetőknek nyújtanak rövidebb, munka mellett végezhető képzést: ezeket a programokat a jelentkezők növekvő száma jellemzi.
[ajanlo=47][igazitas=left/]Az MBA képzések iránti csökkenő érdeklődés a gazdasági fellendülésnek is köszönhető: a krízis időszakában az üzleti élet szereplői közül sokan visszaültek az iskolapadba, hogy jobb esélyeik legyenek később a stagnáló munkaerőpiacon. Ma már nem jellemző, hogy valaki továbbképzi magát, mert nem talál állást, mivel felélénkült az álláspiac. A külföldiek érdeklődése csökken az amerikai menedzserképzés iránt: az olyan iskolák, mint a Franciaországban és Szingapúrban található INSEAD, vagy a spanyolországi ESADE elszívják a diákokat a tengerentúli intézményekből. Nem növeli a képzéstípus népszerűségét az sem, hogy egyre drágább: egy kétéves MBA képzés az USA-ban ma már nem érhető el 100 ezer dollár alatt.
(Menedzsment Fórum)
Csak az executive MBA iránt nő az érdeklődés
Egyre szkeptikusabb a közvélemény az MBA-vel kapcsolatban: az érdeklődés csökken, a hagyományos, két éves üzleti képzés megítélése pedig korántsem olyan jó, mint korábban.