4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Blogot írni divatos, sok médiaszemélyiségtől pedig rajongótábora is elvárja, hogy megossza személyes élményeit a nagyérdeművel. Néhány celeb-blogger viszont úgy ír webnaplót, hogy azt sem tudja, mi az, a miniszterelnök blogját pedig az olvasók jelntős része nem tartja őszintének. Az mfor.hu a napokban lebonyolított budapesti Interaktív Marketing Konferencián (IMA) járt.

Celeb bloggerek

Albert Györgyinek blogja van, de nem ő teszi fel a bejegyzéseket, csupán megírja azokat, majd emailben elküldi a szerkesztőnek. Hasonló tapasztalatokat osztott meg a hallgatósággal az IMA konferencián Csollány Szilveszter is, aki néhány hét alatt olimpikonból korcsolyázó médiasztárrá avanzsált. "Valamit írnom kell és elküldeni a Péternek" - érzékeltette a helyzetet Csollány, aki néhány további meghívotthoz hasonlóan nem tudta megmondani, mi is az a blog.

Így a panelbeszélgetésen csupán a blogolásból adódó interaktivitás előnyeiről és hátrányairól, valamint az internet "csodálatos világáról" esett szó ahelyett, hogy mélyebben körüljárták volna a témát a résztvevők.

A konferenciáról folyamatosan közvetítő bloggerek egyike (Kelt) nehezményezte is a beszélgetés "reggeli műsor" jellegét, ám kétséges, milyen mélyen szántó gondolatokra lett volna esély RSS, hírolvasás vagy közösségi hírszűrés témakörében - a fentiek ismeretében.

Az internettel már ismerkednek

Internet-ügyben a vendégek közül Albert Györgyi bizonyult a legjáratlanabbnak. Az újságíró nem is tagadta, hogy számára a hír még mindig nyomtatott formában létezik. Megnéz ugyan két hírportált és otthonról már emailt is tud küldeni, ennek ellenére kétkedve fogadja a virtuális világ térhódítását.

A jelenleg a Magyar Televíziónál tevékenykedő M. Kiss Csaba hosszasan töprengett azon, mikor találkozott először az internettel, lévén nem hagyott benne mély nyomot az esemény. Az pedig még mindig érdekes problematika számára, mi történik a számítógépről törölt elemekkel.

Pierrot az öreg motoros

Mindezek ellenére akadt a vendégek közt tapasztaltabb is. Pierrot például a kilencvenes években külföldön már szervert és domaint is vásárolt, mivel akkoriban erre Magyarországon még nem volt lehetőség. Sőt, a dalszerző egyik külföldre szánt produkciójához website-ot is készített ez idő tájt.

Az alapvetően bulvárpletykáktól mentes életet élő Pierrot tíz éve lemondta tévé- és újság előfizetéseit is, és minden információt a világhálón szerez be. Ismertsége viszont távol tartja attól, hogy blogírásra adja a fejét.

Érdekes, hogy Albert Györgyit pont nyilvános szereplései és a bulvár sarkallta arra, hogy webnaplót írjon, így legalább tőle tudja meg a közönség az igazságot - és nem a sajtóból.

Csollány Szilveszter is céltáblává vált blogja által, de szerinte úgy kell élni az életet, hogy ne biztosítson támadási felületet mások számára.

Hiszi, nem hiszi?

Az igazság és valóság problémája vetette fel azokat a szavazásra bocsátott kérdéseket is, amelyekre a hallgatóság adhatott választ. Az eredmények azt tükrözték, hogy a konferencián résztvevők fele elhiszi a blogokban írtakat, de majdnem ekkora azok tábora, akik szerint minden kamu.

Amennyiben a kérdést a moderátor árnyaltabban fogalmazta meg, s Csollány Szilveszter blogjával vagy Albert Györgyi nemrég megjelent könyvével kapcsolatban várt választ, enyhébbnek mutatkozott a hallgatóság. Csupán 10-15 százalékuk nem hisz egyáltalán azok valóságtartalmában, míg a sportoló blogját ötven százalék értékelte őszintének. Az újságíró könyvével kapcsolatban ez az arány hetven százalékos volt.

Ez utóbbi némileg megerősíteni látszik Albert Györgyi szavait, aki szerint a kézzel írt, nyomtatott szó örökké él és mindig hitelesebb lesz, mint a virtuális.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!