2p

Befejeződött kedden a BKV két autóbuszos szakszervezetének kétórás figyelmeztető sztrájkja, ami a közlekedési vállalat szerint a külső kerületekben okozott elsősorban fennakadást.

Reggel 4 és 6 óra között a Cinkota Autóbusz Üzem és a Fürst Autóbusz Szakszervezet dolgozói tartottak figyelmeztető sztrájkot, elsősorban a létszámleépítések, a járatritkítások és a munkakörülmények romlása ellen tiltakozva.

A Budapesti Közlekedési Zrt. szerint a szakszervezetek megszegték az ígéretüket, mert az éjszakai járatok csaknem fele félreállt a sztrájk megkezdésekor - mondta a társaság vezérigazgató-helyettese kedden az MTI-nek. Az egyik szakszervezet vezetője ezt visszautasította, szerinte a vonalak átszervezésekor történhetett probléma.

Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettese a távirati irodának elmondta: a 45 éjszakai buszból 20 félreállt a sztrájk megkezdésekor, ezzel a szakszervezetek vezetői megszegték azon ígéretüket, hogy az éjszakai járatok végigviszik a műszakjukat.

Az előzetes becslések szerint a cinkotai buszgarázs dolgozóinak 85-90 százaléka és a kelenföldi garázs dolgozóinak 60-65 százaléka vett részt a két szakszervezet kétórás figyelmeztető sztrájkjában reggel 4 és 6 óra között - közölte a BKV sajtóosztálya.

A sztrájk a legnagyobb fennakadást Rákoskeresztúron okozta, ahol a körülbelül 30-40 százalékos teljesítménnyel üzemelő 61-es autóbuszon kívül a többi vonalon csak egy-egy busz járt. A BKV közlése szerint Dél-Budát az alvállalkozókkal többnyire sikerült kiszolgálni; a gyors 7-esen a buszok 95 százalékát, a 7-esen és a 173-ason a járművek körülbelül 30 százalékát adták ki forgalomba. A BKV szerint a többi vonalon alig járt autóbusz.

Regőczi Miklós elmondta: reggel 6 órakor felvették a munkát mindkét sztrájkoló buszgarázsban, a menetrend szerinti forgalom várhatóan délelőtt 9-10 óra körül áll teljesen helyre.

Nemes Gábor, a Cinkota Autóbusz Üzem szakszervezetének elnöke az MTI kérdésére visszautasította a BKV vezérigazgató-helyettesének állításait; szerinte az éjszakai buszok egy részének leállását a vonalak átszervezése okozhatta. Nemes Gábor állítása szerint a szakszervezetek nem adtak utasítást az éjszakai járatok leállítására.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!