2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Befejeződött kedden a BKV két autóbuszos szakszervezetének kétórás figyelmeztető sztrájkja, ami a közlekedési vállalat szerint a külső kerületekben okozott elsősorban fennakadást.

Reggel 4 és 6 óra között a Cinkota Autóbusz Üzem és a Fürst Autóbusz Szakszervezet dolgozói tartottak figyelmeztető sztrájkot, elsősorban a létszámleépítések, a járatritkítások és a munkakörülmények romlása ellen tiltakozva.

A Budapesti Közlekedési Zrt. szerint a szakszervezetek megszegték az ígéretüket, mert az éjszakai járatok csaknem fele félreállt a sztrájk megkezdésekor - mondta a társaság vezérigazgató-helyettese kedden az MTI-nek. Az egyik szakszervezet vezetője ezt visszautasította, szerinte a vonalak átszervezésekor történhetett probléma.

Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettese a távirati irodának elmondta: a 45 éjszakai buszból 20 félreállt a sztrájk megkezdésekor, ezzel a szakszervezetek vezetői megszegték azon ígéretüket, hogy az éjszakai járatok végigviszik a műszakjukat.

Az előzetes becslések szerint a cinkotai buszgarázs dolgozóinak 85-90 százaléka és a kelenföldi garázs dolgozóinak 60-65 százaléka vett részt a két szakszervezet kétórás figyelmeztető sztrájkjában reggel 4 és 6 óra között - közölte a BKV sajtóosztálya.

A sztrájk a legnagyobb fennakadást Rákoskeresztúron okozta, ahol a körülbelül 30-40 százalékos teljesítménnyel üzemelő 61-es autóbuszon kívül a többi vonalon csak egy-egy busz járt. A BKV közlése szerint Dél-Budát az alvállalkozókkal többnyire sikerült kiszolgálni; a gyors 7-esen a buszok 95 százalékát, a 7-esen és a 173-ason a járművek körülbelül 30 százalékát adták ki forgalomba. A BKV szerint a többi vonalon alig járt autóbusz.

Regőczi Miklós elmondta: reggel 6 órakor felvették a munkát mindkét sztrájkoló buszgarázsban, a menetrend szerinti forgalom várhatóan délelőtt 9-10 óra körül áll teljesen helyre.

Nemes Gábor, a Cinkota Autóbusz Üzem szakszervezetének elnöke az MTI kérdésére visszautasította a BKV vezérigazgató-helyettesének állításait; szerinte az éjszakai buszok egy részének leállását a vonalak átszervezése okozhatta. Nemes Gábor állítása szerint a szakszervezetek nem adtak utasítást az éjszakai járatok leállítására.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!