2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több olyan közösségi funkciót azonosított a GfK Hungária online felmérésében, amely fokozott igényt, keresletet támaszthat a hordozható interneteszközök iránt. A GfK Hungária 2011 első negyedévében Digital Connected Consumers néven végzett online kutatása részletesen feltérképezi azt, hogy milyen internetes tartalmak, illetve fogyasztói attitűd áll a hordozható eszközökön való internetezés gyors terjedésének hátterében. A vizsgálatból – egyebek mellett – kiderül, hogy a közösségi funkciók és a mobil internetezés egymást támogatják.

A Magyarországon legalább heti rendszerességgel internetezők körében végzett kutatás több pontján is kiderült, hogy a mobil internetezés terjedésében lényegesen nagyobb szerepet játszik a divat, a „trendiség”, illetve a kapcsolattartásra vonatkozó igény (social network), mint a praktikum vagy a szélsőségesen mobil életforma.

Szinte valamennyi közösségi funkció lényegesen gyakrabban jelenik meg azon internetezők körében, akik hordozható eszközökön is vagy csak hordozható eszközökön kapcsolódnak a világhálóra. Ez arra utal, hogy az internetezéshez használt fix eszközöket és internet-csatlakozásokat gyakorlatiasabban, technokrata módon használják a felhasználók, azokon elsősorban – de nem kizárólag – hivatalos ügyeiket intézik, míg a hordozható eszközök használatában inkább egyfajta hedonista, közösségi attitűd jelenik meg.

Ez a trendi

A felmérés eredményeiből az látszik, hogy a hordozható készülékek (táblagép, okostelefon) vásárlása mögött az esetek jelentős részében nem valós és megkerülhetetlen felhasználói igény áll, hanem csupán egy, a fogyasztók által is gerjesztett nyomás: a felső réteghez, az újítókhoz tartozás vágya. A hordozható eszközök beszerzését elsődlegesen e fogyasztói nyomás motiválja, amit persze marketingtevékenységükkel éppen a gyártók indítottak el. A felhasználók technikai tudásukat és vagyoni státuszukat a hordozható gépek használatával kívánják kifejezni.

A kutatás mindezen túl azonosított egy olyan fogyasztói réteget is, amelyet erőteljesen mobil életmódja kényszerít rá a táblagép és egyéb hordozható eszközök használatára. Az ő esetükben gyakorlati igény teszi szükségessé az ilyen készülékek beszerzését.

Összességében főként a trendkövetés, valamint a már korábban említett kapcsolattartásra vonatkozó igény (social network) áll a hordozható gépek iránti megnövekedett kereslet hátterében.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!