A Magyarországon legalább heti rendszerességgel internetezők körében végzett kutatás több pontján is kiderült, hogy a mobil internetezés terjedésében lényegesen nagyobb szerepet játszik a divat, a „trendiség”, illetve a kapcsolattartásra vonatkozó igény (social network), mint a praktikum vagy a szélsőségesen mobil életforma.
Szinte valamennyi közösségi funkció lényegesen gyakrabban jelenik meg azon internetezők körében, akik hordozható eszközökön is vagy csak hordozható eszközökön kapcsolódnak a világhálóra. Ez arra utal, hogy az internetezéshez használt fix eszközöket és internet-csatlakozásokat gyakorlatiasabban, technokrata módon használják a felhasználók, azokon elsősorban – de nem kizárólag – hivatalos ügyeiket intézik, míg a hordozható eszközök használatában inkább egyfajta hedonista, közösségi attitűd jelenik meg.
Ez a trendi
A felmérés eredményeiből az látszik, hogy a hordozható készülékek (táblagép, okostelefon) vásárlása mögött az esetek jelentős részében nem valós és megkerülhetetlen felhasználói igény áll, hanem csupán egy, a fogyasztók által is gerjesztett nyomás: a felső réteghez, az újítókhoz tartozás vágya. A hordozható eszközök beszerzését elsődlegesen e fogyasztói nyomás motiválja, amit persze marketingtevékenységükkel éppen a gyártók indítottak el. A felhasználók technikai tudásukat és vagyoni státuszukat a hordozható gépek használatával kívánják kifejezni.
A kutatás mindezen túl azonosított egy olyan fogyasztói réteget is, amelyet erőteljesen mobil életmódja kényszerít rá a táblagép és egyéb hordozható eszközök használatára. Az ő esetükben gyakorlati igény teszi szükségessé az ilyen készülékek beszerzését.
Összességében főként a trendkövetés, valamint a már korábban említett kapcsolattartásra vonatkozó igény (social network) áll a hordozható gépek iránti megnövekedett kereslet hátterében.
mfor.hu