Ugyancsak kérdésként merült fel, mennyire lehet hatékonyságot mérni az imázskampányok esetében, hiszen az hosszabb távon jelentkezik, nehezebb a bizonyítás. A szervezők viszont úgy vélik, mivel saját kategóriájában versengenek ezek a típusú kampányok, így minden pályázó ugyanolyan esélyekkel indul.
Összesen tíz témakörben lehet benyújtani a pályázatokat: tartós fogyasztási cikkek, nem tartós fogyasztási cikkek - étel, nem tartós fogyasztási cikkek - ital, nem tartós fogyasztási cikkek - egyéb, szolgáltatások - pénzügyi szolgáltatások, szolgáltatások - kulturális szolgáltatások, szolgáltatások - egyéb, társadalmi célú kampányok, telekommunikáció, imázskampányok.
Szigorodtak a pályázatokkal szemben támasztott etikai elvárások. Már 2006-tól nem vehetett részt a versenyen olyan kampány, amely olyan terméket, szolgáltatást hirdetett, amihez kapcsolódóan bármilyen marketingkommunikációs tevékenységet elmarasztaltak a kampány indulását megelőző egy évben. Mostantól a nevezett kampány kezdete és a leadási határidő között megtörtént jogi vagy etikai elmarasztalás is kizáró ok.
A pályázatokat a korábbi gyakorlattól eltérően nem adott időintervallumban, hanem egyetlen napon, május 18-án várják a szervezők. A munkákat legalább hetven főből álló szakmai zsűri bírálja el. Eddig három regisztráció érkezett a megmérettetésre. A szervezők remélik, hogy a tavalyi 77 darab pályázatnál többet nyújtanak be idén az ügynökségek. További információk a nevezéssel kapcsolatban a www.effie.hu honlapon érhetők el.
Menedzsment Fórum