2p

Hatodik alkalommal írták ki idén a reklámszakma legrangosabb díját, az EFFIE-t. A legnagyobb újdonság, hogy idén már olyan kampányok is indulhatnak, amelyek nem tartalmaznak ATL-elemet (tv, rádió, sajtó, outdoor).

"A kreativitás mellett számszerűsíthető, valós eredményeket díjaz az EFFIE" - fogalmazott Kaminszky Adrienne, a Reklám Világszövetség Magyarországi Tagozatának főtitkára azon a sajtótájékoztatón, amely az idei, hatodik EFFIE pályázati kiírásairól számolt be. Idén több újdonsággal is előálltak a szervezők: új kategóriaként korábbi igényekre reagálva megjelent a kulturális szolgáltatás és az imázskampány is, utóbbi kísérleti jelleggel. A szervezők nem definiálták a pályázati dokumentációban az imázskampány fogalmát, de megtudtuk, mindent idetartozónak tekintenek, amely klasszikus értelemben a kategóriába tartozik.

Ugyancsak kérdésként merült fel, mennyire lehet hatékonyságot mérni az imázskampányok esetében, hiszen az hosszabb távon jelentkezik, nehezebb a bizonyítás. A szervezők viszont úgy vélik, mivel saját kategóriájában versengenek ezek a típusú kampányok, így minden pályázó ugyanolyan esélyekkel indul.

Összesen tíz témakörben lehet benyújtani a pályázatokat: tartós fogyasztási cikkek, nem tartós fogyasztási cikkek - étel, nem tartós fogyasztási cikkek - ital, nem tartós fogyasztási cikkek - egyéb, szolgáltatások - pénzügyi szolgáltatások, szolgáltatások - kulturális szolgáltatások, szolgáltatások - egyéb, társadalmi célú kampányok, telekommunikáció, imázskampányok.

Szigorodtak a pályázatokkal szemben támasztott etikai elvárások. Már 2006-tól nem vehetett részt a versenyen olyan kampány, amely olyan terméket, szolgáltatást hirdetett, amihez kapcsolódóan bármilyen marketingkommunikációs tevékenységet elmarasztaltak a kampány indulását megelőző egy évben. Mostantól a nevezett kampány kezdete és a leadási határidő között megtörtént jogi vagy etikai elmarasztalás is kizáró ok.

A pályázatokat a korábbi gyakorlattól eltérően nem adott időintervallumban, hanem egyetlen napon, május 18-án várják a szervezők. A munkákat legalább hetven főből álló szakmai zsűri bírálja el. Eddig három regisztráció érkezett a megmérettetésre. A szervezők remélik, hogy a tavalyi 77 darab pályázatnál többet nyújtanak be idén az ügynökségek. További információk a nevezéssel kapcsolatban a www.effie.hu honlapon érhetők el.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!