2p

Az e-mailek - többek között az alacsonyabb költségeknek és az ellenőrizhető hatékonyságnak köszönhetően - Magyarországon is egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a marketingtortából. A Szonda Ipsos ez év szeptemberben elvégzett direkt marketing ágazati kutatása szerint a magyarországi e-mail marketing 0,9 milliárd forintot mondhat magáénak - idézi az eredményeket a Világgazdaság.

Közel egymilliárd forintos a hazai e-mail marketingpiac, amelynek körülbelül egyharmada bonyolódik ügynökségeken – médiavásárlókon és DM-ügynökségeken - keresztül. Összehasonlításképp: az Egyesült Államokban az Universal McCann igazgatójának becslése szerint a hirdetők az idén 12 milliárd dollárt költenek internetes reklámokra, az e-mailes kampányokra pedig várhatóan 1,5 milliárdot fordítanak, amiből körülbelül 600 milliárd levelet küldenek ki - írja beszámolójában a Világgazdaság.

Az elektronikus levelek között az autók vezetnek: az elmúlt 12 hónap alatt Magyarországon beérkezett 34-35 millió e-mail közül 19 milliót az autós cégek küldtek, a kiadók/nyomdák és a pénzintézetek 5-5 millióval vették ki a részüket. Egyre többen vagyunk valahol nyilvántartásban: a Szonda Ipsos felmérése szerint Magyarország lakosságának körülbelül egyharmada megadta már valamely személyes adatát; legkönnyebben a korunkról és a családi állapotunkról, legkevésbé szívesen az anyagi helyzetünkről nyilatkozunk. E-mail címünket is szeretjük titokban tartani, bár a megkérdezettek körülbelül egynegyede beleegyezett abba, hogy ezt az adatot kereskedelmi célokra felhasználják.

Az e-mail direkt marketing - mint azt Erős Attila, az OMD Digital szenior médiatervezője a Világgazdaságnak elmondta - nagyságrendekkel olcsóbb az offline eszközöknél (nincsenek nyomdai, illetve postaköltségek), így a kisebb cégek számára is jó megoldást jelenthet. Az elektronikus levelekkel ugyanakkor tömeges, a televíziós reklámokéhoz hasonló elérést is megvalósítható: elég, ha mondjuk a Freemail teljes, közel másfélmilliós adatbázisára küldenek ki levelet. Az e-mail marketing mellett szól, hogy az online adatbázisok könnyebben és olcsóbban karbantarthatók, a hatékonyság pedig sokkal könnyebben mérhető - olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!