Közel egymilliárd forintos a hazai e-mail marketingpiac, amelynek körülbelül egyharmada bonyolódik ügynökségeken médiavásárlókon és DM-ügynökségeken - keresztül. Összehasonlításképp: az Egyesült Államokban az Universal McCann igazgatójának becslése szerint a hirdetők az idén 12 milliárd dollárt költenek internetes reklámokra, az e-mailes kampányokra pedig várhatóan 1,5 milliárdot fordítanak, amiből körülbelül 600 milliárd levelet küldenek ki - írja beszámolójában a Világgazdaság.
Az e-mail direkt marketing - mint azt Erős Attila, az OMD Digital szenior médiatervezője a Világgazdaságnak elmondta - nagyságrendekkel olcsóbb az offline eszközöknél (nincsenek nyomdai, illetve postaköltségek), így a kisebb cégek számára is jó megoldást jelenthet. Az elektronikus levelekkel ugyanakkor tömeges, a televíziós reklámokéhoz hasonló elérést is megvalósítható: elég, ha mondjuk a Freemail teljes, közel másfélmilliós adatbázisára küldenek ki levelet. Az e-mail marketing mellett szól, hogy az online adatbázisok könnyebben és olcsóbban karbantarthatók, a hatékonyság pedig sokkal könnyebben mérhető - olvasható a Világgazdaságban.