2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az e-mailek - többek között az alacsonyabb költségeknek és az ellenőrizhető hatékonyságnak köszönhetően - Magyarországon is egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a marketingtortából. A Szonda Ipsos ez év szeptemberben elvégzett direkt marketing ágazati kutatása szerint a magyarországi e-mail marketing 0,9 milliárd forintot mondhat magáénak - idézi az eredményeket a Világgazdaság.

Közel egymilliárd forintos a hazai e-mail marketingpiac, amelynek körülbelül egyharmada bonyolódik ügynökségeken – médiavásárlókon és DM-ügynökségeken - keresztül. Összehasonlításképp: az Egyesült Államokban az Universal McCann igazgatójának becslése szerint a hirdetők az idén 12 milliárd dollárt költenek internetes reklámokra, az e-mailes kampányokra pedig várhatóan 1,5 milliárdot fordítanak, amiből körülbelül 600 milliárd levelet küldenek ki - írja beszámolójában a Világgazdaság.

Az elektronikus levelek között az autók vezetnek: az elmúlt 12 hónap alatt Magyarországon beérkezett 34-35 millió e-mail közül 19 milliót az autós cégek küldtek, a kiadók/nyomdák és a pénzintézetek 5-5 millióval vették ki a részüket. Egyre többen vagyunk valahol nyilvántartásban: a Szonda Ipsos felmérése szerint Magyarország lakosságának körülbelül egyharmada megadta már valamely személyes adatát; legkönnyebben a korunkról és a családi állapotunkról, legkevésbé szívesen az anyagi helyzetünkről nyilatkozunk. E-mail címünket is szeretjük titokban tartani, bár a megkérdezettek körülbelül egynegyede beleegyezett abba, hogy ezt az adatot kereskedelmi célokra felhasználják.

Az e-mail direkt marketing - mint azt Erős Attila, az OMD Digital szenior médiatervezője a Világgazdaságnak elmondta - nagyságrendekkel olcsóbb az offline eszközöknél (nincsenek nyomdai, illetve postaköltségek), így a kisebb cégek számára is jó megoldást jelenthet. Az elektronikus levelekkel ugyanakkor tömeges, a televíziós reklámokéhoz hasonló elérést is megvalósítható: elég, ha mondjuk a Freemail teljes, közel másfélmilliós adatbázisára küldenek ki levelet. Az e-mail marketing mellett szól, hogy az online adatbázisok könnyebben és olcsóbban karbantarthatók, a hatékonyság pedig sokkal könnyebben mérhető - olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!