7p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Holman Endre fiatal kora ellenére már komoly szereplő a magyar internetszakmában: nyolc éve irányítja a többek között a myVIP közösségi oldalt birtokló General Média cégcsoportot, mely most kíván az eddiginél is jelentősebb tényezővé válni a piacon. A szakember az mfor.hu-nak adott interjúban elmondta: bár véget ért az évezred elején tapasztalt bumm, új, kreatív ötletekkel most is be lehet törni a nagyok közé.

A közösségi oldal a cégcsoport ékköve (Mfor-montázs)

- Valahol azt olvastam, hogy az Önök honlapjai generálnak minden harmadik oldalletöltést a magyar internethasználók körében. Igaz ez?

- Hétközben 70-80 millió oldalletöltésünk van naponta, a hétvégéken pedig ennél is több. Ezt a számot naponta 800 ezer egyedi látogató generálja. A Medián hivatalos statisztikái szerint jelenleg a belföldi internetezők által generált oldalletöltés naponta mintegy 280 millió, tehát ennek körülbelül harmadát-negyedét tudhatjuk magunkénak. De már készülünk az újabb fejlesztésekkel, amikkel átlépnénk a napi 100 milliós határt. A Gemius auditálásából az is kiderült, hogy az internetezők átlagosan 35-45 percet töltenek az oldalainkon, ami kimondottan magas szám.

- Az említett fejlesztések tartalmiak vagy inkább technikai jellegűek lesznek?

- Jelenleg időbeli korlátai vannak annak, hogy átlépjük a napi 100 milliós határt. Tavaly rengeteg fejlesztést hajtottunk végre, így a korábbi oldalakat nem tudtuk olyan ütemben fejleszteni, ahogy szerettük volna. Most azon dolgozunk, hogy az újítások a régebbi oldalakon is megjelenjenek, márciusig-áprilisig ez megvalósulhat. A második negyedévtől szeretnénk új oldalakkal kijönni, tervünk, hogy havi egy-két új oldalt indítunk 2009-ben. Ezek elsősorban tematikus közösségi oldalak lesznek profi tartalmakkal és profi fejlesztéssel.

- Lehet már tudni konkrétumokat arról, milyen új oldalak indulnak idén?

- Decemberben volt egy nyugodt félórám, akkor ez alatt az idő alatt összeírtam 24 olyan oldalt, amit szeretnénk megvalósítani. Mindig jönnek persze új impulzusok és lehetőségek, az év elején például már további öt-hat ötlet vetődött fel. Persze megvannak a prioritások. Az első idei fejlesztésünk néhány héten belül fog kijönni, ez két divattal foglalkozó közösségi magazin lesz, külön a hétköznapi- és a prémium divatmárkák rajongóinak.

- Laikus szemmel nézve a legjelentősebb oldalaik inkább a fiatal korosztálynak szólnak. A reklámok értékesítésénél nem okoz gondot, hogy nekik még nincs önálló jövedelmük?

- Ez tévhit, hogy a regisztrált tagjaink többsége fiatal. A myVIP közösségi oldalnak például 2,4 millió regisztrált tagja van, ebből mintegy egymillió fiatalabb 18 évnél. Másrészt aki ma 18 éves, az két év múlva húsz lesz, ők jelentik a jövőt. Emellett példának említeném az ingatlanok.hu, donna.hu, jojatek.hu oldalainkat, ahol a látogatók 80 százalékban 25 évnél idősebbek. A portfóliónk előnye, hogy mi nagyon pontosan tudunk targetálni, mivel szinte az összes oldalunkra be kell regisztrálni. Lehetőség van kor, nem és lakhely szerinti targetálásra, ami szinte alap, és így az ügyfelek kevesebb pénzből pontosabb és nagyobb eléréseket kapnak tőlünk.

- Ön hogyan fogalmazná meg a különbséget a myVIP és a másik népszerű közösségi szájt, az IWIW között?

- Időbeli különbség biztos, hogy van: az IWIW előnye, hogy hamarabb indult. A másik különbség, hogy nekünk teljesen saját fejlesztő csapatunk van, nagyon gyorsan tudunk fejleszteni. Amíg az IWIW kitalál valamit, addigra mi azt már rég meg is csináltuk. Az igaz, hogy a konkurens oldalnak sokkal több 25 évnél idősebb regisztrált tagja van, a fiatalok viszont nálunk vannak, így az idő nekünk dolgozik. Egy látogató a myVIP-n több oldalletöltést generál, ez is azt bizonyítja, hogy nálunk több szolgáltatás van, amiket igénybe is vesznek.

- Ön az IWIW eladása után nyilatkozta, hogy lettek volna érdeklődők a myVIP-re is. Nem bánta meg, hogy akkor nem adták el a közösségi oldalt?

- Már az indulás utáni napokban is voltak érdeklődők, akik megvették volna az oldalt. Ha megnézzük, mennyit ért akkor, és mennyit ér most, akkor egyértelműen jó döntés volt, hogy nem adtuk el. Azóta a myVIP-nek köszönhetően több oldalt is beindítottunk, melyeket erre alapoztunk, és amelyeket a közösségi oldalnak köszönhetően sikerült elterjeszteni.

- Amikor elindult az ingatlanok.hu hirdetési portál, akkor még arról lehetett hallani, hogy az apróhirdetésekben látják a jövőt, több hasonló oldal bevezetését is tervezik. Hol tartanak most ezek az oldalak?


- Nem indultak még el, de továbbra is tervezzük hasonló portálok bevezetését, csak a megfelelő alkalomra várunk. Az autópiacon a jelenlegi helyzetben nem hiszem, hogy túl vonzó lehetőségek lennének, egy állásportál beindítását viszont mindenképpen tervezzük 2009-ben.

- Annak ellenére, hogy az oldalletöltések tekintetében az elsők között vannak, az internetes reklámpiacon eddig nem jelentek meg hasonló súllyal. Ön szerint minek köszönhető ez?

- Eddig elenyésző volt a részesedésünk a reklámpiacon. Január elejétől viszont létrehoztunk egy saját értékesítő csapatot, így ezentúl magunknak tudjuk értékesíteni a felületeket, nem kell sales house-okra hagyatkozni. Saját fejlesztői gárdánk révén a reklámozásban is olyan egyedi megoldásokat tudunk alkalmazni, amilyeneket rajtunk kívül senki más a piacon. A közösségi oldalainknak köszönhetően a regisztrált tagjainkról szinte mindent tudunk, így célzottan tudunk reklámokat megjeleníteni bizonyos célcsoportoknak. Terveink szerint az idei év végére a reklámpiacon is az első háromban szeretnénk lenni árbevétel tekintetében.

- A gazdasági válság mennyiben érintheti ezeket a terveiket?

- Sokak szerint az internet pozitívan jöhet ki a válságból, mivel sokkal célzottabban lehet hirdetni, mint más médiumokban. A cégek most igyekeznek lefaragni reklámkiadásaikat, ugyanakkor valamennyit most is muszáj hirdetni. Az internet azt tudja biztosítani, hogy kevesebb pénzért sokkal több ügyfelet érjenek el. Inkább azok a cégek fognak megtorpanni, akiknek nem csak internetes érdekeltségük van. A nagyobb cégek az internetre szánt összeget másra költik el, a máshol keletkező veszteségeiket fedezik belőle, próbálják menteni a menthetőt.

- Nem tart attól, hogy később önök is megérzik a válság hatásait?

- Már most is érezzük, de abban bízunk, hogy a válság miatt újra fel tudjuk osztani az internetes reklámtortát, és nagyobb szeletet tudunk kihasítani belőle. Arra számítok, hogy átrendeződik majd a reklámpiac, kevesebb pénz fog befolyni, de ebből a kisebb összegből sokkal nagyobb részesedést lehet elérni az egyedi, jól célzott reklámokkal, amelyekkel megerősítjük piaci pozíciónkat.

- Az utóbbi években az internet rendre új ötleteket hozott: közösségi oldalak, videómegosztók, blogok. Mi lehet a következő ilyen új trend?

- Sok ötletünk van nekünk is, de egyelőre ezekről nem szeretnék bővebben beszélni. Szerintem vannak még lehetőségek, minél több új oldalt indítunk be és minél több új ötletet valósítunk meg, annál nagyobb az esélye, hogy valamelyik közülük kasszasiker lesz.

- Az újításoknál a nemzetközi trendet veszik alapul, vagy saját ötletek alapján dolgoznak?

- A nemzetközi folyamatokat, trendeket csak minimálisan vesszük figyelembe. Szerintem a magyar egy teljesen egyedi piac, teljesen más az emberek gondolkodása, szokásrendszere, mint máshol. Ezt jelzi az is, hogy már most is vannak olyan oldalaink, amilyenhez hasonlók a világon sehol nincsenek. Persze ha látunk valami olyat, ami jól működik, akkor azt átültetjük magyar körülmények közé, de ez a ritkább.

- Ön szerint minek köszönheti, hogy Hódmezővásárhelyről sikerült betörnie a magyar internetpiacra?

- A legfontosabb, hogy azt csinálom, amit szeretek, a nap huszonnégy órájában a cég ügyeivel és az oldalakkal foglalkozom, és ezt a kollégáimtól is elvárom, így sikerülhetett felépíteni ezt a mostani csapatot. Eleinte kicsit nehézkes volt az indulás, de az internet tipikusan az a terület, ahol bárkinek van lehetősége befutni új ötletekkel. 

Beke Károly

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!