3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Fúzióra készül a kínai szuperexpresszek két nagy – tőzsdén is jegyzett – állami gyártója, a China CNR és a CSR, az egyesülést várhatón július körül fogják lebonyolítani – közölte az északkelet-kínai Csangcsunban a China CNR Corporation egyik igazgatóhelyettese az MTI tudósítójával pénteken.

Liu Po részleteket nem akart elárulni, de megerősítette, hogy eldöntött kérdésről van szó, a kivitelezéséről pedig folyamatos egyeztetések zajlanak a CSR Corporation vezetőivel. A két vállalat egykor szervezetileg összetartozott, a 2000-es évek elején vált ketté. A versenytársakat azonban később több bírálat érte, amiért több nemzetközi tenderen is egymás alá ígérve igyekeztek piachoz jutni.    

A szakember úgy vélte, hogy a várható fúzió a déli  testvérvállalattal” a világ legnagyobbjai közé emeli majd az egyesült céget, s ezáltal nagyobb eséllyel lesznek majd képesek felvenni a versenyt a német Siemensszel, a kanadai Bombardierrel, vagy a francia Alstommal.  Arra a kérdésre, hogy irányt vesznek-e Európa felé, úgy válaszolt, figyelik az európai piacot, keresik a lehetőségeket, de arról, hogy ténylegesen megvethetik-e a lábukat az öreg kontinensen, nem bocsátkozott jóslásba.      

A két – közvetlenül az államtanács alá tartozó – vállalat termékei már jól ismertek Délkelet-Ázsiában, Afrikában és Latin-Amerikában. A CNR vonatjai - nagyobb részt a hagyományos és a városi vasúti közlekedés szerelvényei - Angolától és Nigériától kezdve Malajzián, Pakisztánon, és Szaúd-Arábián át Ausztráliában, valamint Új-Zélandon is megtalálhatók.      

A tavaly beharangozott első amerikai (bostoni) projekt helyzetére vonatkozó kérdésére Liu az MTI-nek azt válaszolta, hogy a 4,1 milliárd jüanos (175,3 millió forint) üzlet a 284 metrókocsi szállítására biztosnak tekintendő, s a kivitelezésre az Egyesült Államokban egy vegyesvállalatot fognak létrehozni. A Csangcsun külvárosi ipartelepén működő összeszerelő csarnokokban jelenleg olyan gyorsvasúti szerelvényeken dolgoznak, amelyek bírják a hideg időjárást, 300-350 kilométeres óránkénti sebességre vannak hitelesítve, de a 400 kilométert is képesek teljesíteni.

A cég képviselője emlékeztetett rá, hogy Kína 1969-ben állította üzembe hazai fejlesztésű metrókocsijainak első generációját, s a CNR ma már az első hazai maglev (lebegő mágnesvasúti) vonat gyártója. A tervek szerint a Peking S1 mágnesvasúti vonalon, maximum 105 kilométeres óránkénti sebességgel már az idei év végén futhatnak a Csangcsunban gyártott szerelvények, amelyekből egyelőre hat készül.

Liu Po tájékoztatása szerint a China CNR Corporation a tavalyi év első kilenc hónapjában több mint 64 milliárd jüanos (2738  milliárd forint) forgalmat és csaknem 4 milliárd jüan (171,2 milliárd forint) nettó nyereséget produkált.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!