3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nagy mobiltechnológiai cégek minden évben presztízskérdést csinálnak abból, hogy csúcstermékeik milyen hosszú idő alatt érnek egy bizonyos eladási darabszámot, vagy mondjuk a debütálás hétvégéjén milyen forgalmat képesek generálni.

Nincs ez másként a két gigagyártó, az Apple és a Samsung csúcstelefonjaival sem, azonban a két cég teljesen eltérő metódus alapján számol, így az 5S és az S5 eladásainak összevetése egy kicsit olyan, mintha az almát hasonlítanánk a körtéhez. Egyrészt amíg a Samsung legújabb csúcsmodellje 125 országban mutatkozott be és kezdték meg az értékesítését, az Apple startja 11 piacra korlátozódott. A koreai gyár mindig azt figyeli, hogy mennyi idő alatt éri el a 10 milliós darabszámot, míg a Apple mindig pénteken indítja a vásárlói rohamot és az első hétvége adatait teszi közzé. Nem beszélve arról, hogy a legutóbbi modellváltáskor az Apple az 5S mellett a korábbi típus műanyag tokba bújtatott változatát, az 5C eladásait is beleszámolta a statisztikákba.

Ha az egyes modellek sikerét szeretnénk lemérni, akkor a legjobb ha saját elődei eladási számaihoz viszonyítjuk. A Samsung Galaxy S sorozatának első modellje 7 hónap alatt érte el a bűvös 10 milliós határt, a másodiknak már csak 5 hónap kellett, az S3-nak 50 nap, az S4-nek 27, a legújabb S5-nek pedig már csak 25. Hogy ez az időtartam meddig csökkenhet még, azt nehéz megjósolni, az viszont biztos, hogy az elmúlt hónapban a Samsung mobiltelefon-üzletága az elmúlt 5 negyedév legrosszabb eladási számait produkálta és a cég piaci részesedése 4 év távlatából nézve először csökkent – írja a Bloomberg.

Ha megnézzük az Apple számait, akik mint ahogy azt az előbb írtuk, más módon számítják az eladásokat, szintén folyamatos emelkedést láthatunk. Az első iPhone 74 nap alatt érte el a milliós eladási számokat, a 3G-nek és a 3GS-nek ez már az első hétvégén összejött. Az iPhone 4 a debütálás hétvégéjén 1,7 millió embernek kellett, utódja, a 4S már 4 milliónak, az 5-ös, 5 milliónak, a legújabb 5S és kistestvére az 5C már 9 milliós eladási adattal büszkélkedhetett.

Ha ezekből a nyers adatokból indulunk ki, akkor mondhatnánk, hogy az Apple nyolcad annyi idő alatt ad el annyi telefont, mint a Samsung a debütálás után, de ez egyrészt csak a felső kategóriában igaz (az amerikai cég nem is gyárt alsó, vagy középkategóriás készüléket) és a Samsung amúgy is letarolja a piacot megszámlálhatatlan típusával.


Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!