Nincs ez másként a két gigagyártó, az Apple és a Samsung csúcstelefonjaival sem, azonban a két cég teljesen eltérő metódus alapján számol, így az 5S és az S5 eladásainak összevetése egy kicsit olyan, mintha az almát hasonlítanánk a körtéhez. Egyrészt amíg a Samsung legújabb csúcsmodellje 125 országban mutatkozott be és kezdték meg az értékesítését, az Apple startja 11 piacra korlátozódott. A koreai gyár mindig azt figyeli, hogy mennyi idő alatt éri el a 10 milliós darabszámot, míg a Apple mindig pénteken indítja a vásárlói rohamot és az első hétvége adatait teszi közzé. Nem beszélve arról, hogy a legutóbbi modellváltáskor az Apple az 5S mellett a korábbi típus műanyag tokba bújtatott változatát, az 5C eladásait is beleszámolta a statisztikákba.
Ha az egyes modellek sikerét szeretnénk lemérni, akkor a legjobb ha saját elődei eladási számaihoz viszonyítjuk. A Samsung Galaxy S sorozatának első modellje 7 hónap alatt érte el a bűvös 10 milliós határt, a másodiknak már csak 5 hónap kellett, az S3-nak 50 nap, az S4-nek 27, a legújabb S5-nek pedig már csak 25. Hogy ez az időtartam meddig csökkenhet még, azt nehéz megjósolni, az viszont biztos, hogy az elmúlt hónapban a Samsung mobiltelefon-üzletága az elmúlt 5 negyedév legrosszabb eladási számait produkálta és a cég piaci részesedése 4 év távlatából nézve először csökkent – írja a Bloomberg.
Ha megnézzük az Apple számait, akik mint ahogy azt az előbb írtuk, más módon számítják az eladásokat, szintén folyamatos emelkedést láthatunk. Az első iPhone 74 nap alatt érte el a milliós eladási számokat, a 3G-nek és a 3GS-nek ez már az első hétvégén összejött. Az iPhone 4 a debütálás hétvégéjén 1,7 millió embernek kellett, utódja, a 4S már 4 milliónak, az 5-ös, 5 milliónak, a legújabb 5S és kistestvére az 5C már 9 milliós eladási adattal büszkélkedhetett.
Ha ezekből a nyers adatokból indulunk ki, akkor mondhatnánk, hogy az Apple nyolcad annyi idő alatt ad el annyi telefont, mint a Samsung a debütálás után, de ez egyrészt csak a felső kategóriában igaz (az amerikai cég nem is gyárt alsó, vagy középkategóriás készüléket) és a Samsung amúgy is letarolja a piacot megszámlálhatatlan típusával.
Szász Péter
mfor.hu