2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ legfejlettebb országaiban az elmúlt két év stagnálása után a hirdetési piac az utóbbi fél évben egyértelműen, és erőteljesen élénkült. A média megnyugodhat, de a reklámozók komoly fejtörés elé néznek, a hagyományos kampányok hatékonysága messze elmarad a korábban mért értékektől.

Egy átlag magyar fogyasztót hetente csaknem 1000 hagyományos (nem online) reklámüzenet ér. A magyarok 14 százaléka nyitott reklámbefogadó, 58 százaléka mérsékelten reklámkerülő, 28 százaléka pedig aktív reklámkerülő a TGI Hungary adatai szerint. Aktívan kerüli a tévéreklámot az, aki 60 perc műsoridő alatt 7 percnél kevesebb reklámot néz. A legnagyobb hazai internethasználati szokásokat vizsgáló felmérés (VLR) szerint a nők valamivel nyitottabbak a személyesebbnek tartott e-mailes levélreklám (nem a kéretlen spam) iránt, míg a férfiak többször kattintanak bannerekre.

Ugyanakkor itthon a nemzetközi trendek begyűrűzésére, az új eszközök megjelenésére vagy főként a reklámbevételek átcsoportosítására még várni kell. A kerskedelmi tévék reklámbevételei törtlenül növekednek, mind az RTL Klub, mind a TV2 jelentős javulásról számolt be az elmúlt évi adatokhoz viszonyítva. A lassabb fejlődés ellenére bizonyos módszerek alkalmazása megfigyelhető. Egyre nagyobb szerephez jut a műsorok elején vagy végén elhelyezett szponzorálás, valamint a termékek becsempészése (product placement) magukba a műsorokba. Igaz a túl egyértelmű product placement sokak fanyalgását idézi el, szerintük ugyanis így maratoni reklámfilmeket kell a nézőknek végigülni, ami a művészetek korrumpálódásához vezet.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!