Szabó hozzátette: az adózás előtti eredmény 9,8 milliárd forint volt július végéig, így az hasonló növekedést mutat, mint az üzemi eredmény. Az első hét havi árbevétel 96,7 milliárd forintot tett ki, ami az egy évvel korábbit 5,3 milliárddal, míg a tervezettet 0,8 milliárddal szárnyalta túl, közli az MTI. A vezérigazgató szerint a jelentős eredmény-növekedés egyik fő oka az, hogy miközben az év első felében emelkedett az árbevétel, a beruházások kifizetése csak az év végén válik esedékessé.
Szabó Pál kiemelte, hogy az MP Rt. idén elfogadott ötéves stratégiai tervének középpontjában a 2009-es piacnyitásra történő felkészülés áll. E dátumtól a társaság elveszti postai monopóliumát és csupán egyike lesz a magyar piac szereplőinek. "A stratégia nem említi a társaság privatizációját, arra fókuszál, hogyan tud a cég versenyképes szolgáltatóvá válni" - közölte a vezérigazgató. Hangsúlyozta: ehhez a hagyományos postai szolgáltatások területén minőség- és termékfejlesztésre, valamint versenyképes teljesítmény-ár arány kialakítására van szükség. Kifejtette: új piacokat is meg kell hódítani, így például fejleszteni kell a kiemelt partnerekkel a pénzügyi szolgáltatásokat.
A posta ötéves stratégiája szerint az évi 160-180 milliárd forintos árbevétel mellett a jövedelmezőség dinamikája nem nő, mivel jelentős fejlesztések és bérjellegű költségek terhelik majd a céget. A vezérigazgató szerint az idei év első hét havi pénzügyi folyamata alapján teljesül a tervezett éves 6 milliárd forintos üzemi nyereség. Ez az összeg 2004-ben 4,34 milliárd forint volt. Mindez azt jelenti, hogy a társaság legkésőbb december elején kifizetheti a tizenharmadik havi bért.
A vezérigazgató közölte: a minőségjavítás érdekében a társaság szeptember 1-től vállalja, hogy a belföldi levélpostai elsőbbségi küldemények 90 százalékát a feladást követő napon kézbesíti. Ez az arány a törvényi előírás szerint 85 százalék, ám a gyakorlatban 91,9
százalékot ért el a posta.
A vezérigazgató közölte: jelenleg 946 településen, 354 járattal nyújtanak mobil postai szolgáltatást, ami 124 ezer címhelyet és 304 ezer embert érint. Az elmúlt két évben 404 olyan helységben indították el a mobil postai szolgáltatást, ahol addig nem működött posta. A program révén az egyes településeken éves szinten 50 százalékos költségmegtakarítást érnek el a korábbi állandó postahivatal kiadásaihoz képest.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Magyar cég nyert a posta százmilliós tenderén
Eladja magát a román posta
Ellenőrzött minőség a postai küldemény feldolgozás során