Az adósságainkat - a tulajdonoscsere alatt - letudtuk, ami lényegében pozitív fejlemény - mondta el a Napi Gazdaságnak Polgár Csaba ügyvezető igazgató, ám hozzátette: a költségracionalizálásuk egyelőre nem győzte meg a bankokat, így továbbra sincs pénzintézeti finanszírozási hátterük, ez pedig csak szűkös mozgásteret ad a láncnak. A beszállítói háttér adott, kétszáz - Polgár szerint korrekt - szállítói szerződésük áll, amelynek lényege, hogy a termékek 80 százalékát magyar hátterű, hazánkban működő gyártóktól és nagykereskedőktől szerzik be, maguk mögött tudva az Electro World Magyarország korábbi tulajdonosa, a Dixons-csoport meglehetősen előnytelen beszerzéspolitikáját. (A magyar lánc a korábbi tulajdonos brnói központjából rendelt, nem túl előnyös áron, kihagyva a magyar beszállítókat. A cég legnagyobb vesztesége ezen a központosított beszerzésen képződött, jóllehet a cseh központ forgalmát erősen növelte.)
Polgár Csaba elmondta, a piac nehézkes, a beszállítók nem mérik bőkezűen a készletekhez köthető kedvezményeket, és tavaly a versenyben lépést tartva - a nyári és őszi akciók során - kénytelenek voltak lemondani néhány termék árréséről. Ezzel a lépéssel, ha nehezen is, de képesek megőrizni a likviditást. Polgár Csaba szerint szép eredményt értek el a nyereségességben, három százalékkal nőtt a margin és növelni tudták piaci részesedésüket is. A GfK Hungária Piackutató adatai szerint a cég 50 százalékkal növelte a fehéráru-piacon a meglévő részesedését és 45 százalékkal a barna áruk (szórakoztató elektronika) szegmensében. Az it-termékeknél 60 százalékos volt a piacirészesedés-növelés, egyedül a telekommunikációs eszközök területén mutatkozott 20-25 százalékos piacvesztés. (Az impozáns adatok abból is erednek, hogy a Dixons ideje alatt az Electro World piaci részesedése 2009 elejére minimálisra csökkent, vagyis a bázisok alacsonyak voltak.)
Az Electro World Magyarország költségszerkezetének racionalizálása nem áll le, a cég terveiben az áruházak méretének csökkentése szerepel. Polgár Csaba "egészséges méretű", 2500-3000 négyzetméteres üzletek kialakítását említette. A redukció elsősorban a régi kilenc áruházra vonatkozik. Ezzel együtt a kisebb alapterületen nagyobb választékot kívánnak bemutatni. Hozzátette, az üzletek méretének csökkentése nem érinti a munkaerőt.
A brit Dixons tavaly áprilisban szállt ki a magyar Electro World-láncból. A vevő az EW Electro Retail Ltd ciprusi vállalkozás, amely Szarkadi Loránd - a román TechnomarketDomo elektronikai lánc tulajdonosa - nevéhez köthető. A vételár egy euró volt és a cég adósságainak átvállalása, amire tavaly egymilliárdot költöttek, egy kétmilliárdos tőkeemeléssel egyidejűleg. 2009-ben 3,7 milliárdos volt a teljes veszteség.