A fejlesztéseket az indokolja, hogy az elmúlt években az olcsó termékek előretörése, illetve a nagyon komoly adóterhek miatt drámai mértékben csökkent az árrés a hazai söriparban, ezért a hatékonyság növelése elengedhetetlen a sikeres működéshez. A tavalyi, szintén jelentős összegű és az idei beruházások is azt mutatják, hogy a Dreher anyacége, a világ második legnagyobb söripari vállalata, a SABMiller hosszú távra tervez Magyarországon - hangsúlyozta Hector Gorosabel.
Rendkívül kedvezőtlen hatással volt a sörgyártókra a tavaly januári húsz-, majd szeptemberben további hétszázalékos jövedékiadó-emelkedés az alkoholtermékeknél, amelyet már nem lehetett áthárítani a fogyasztókra - közölte a Dreher vezetője. Emellett a magas energiaárak miatt jelentősen megnőtt alapanyagárak is nehézségeket okoztak a termelőknek. Bár a sörfogyasztás nem csökkent, az árérzékeny piacra jellemző módon a vásárlók inkább az olcsóbb termékeket keresik.
Kedvezőnek tartja a söripari cég vezérigazgatója, hogy nemcsak az alsó szegmensben, de a teljes portfólióban, így a prémium termékeknél is sikerült növekedést elérni. Különösen a hazai piacra tavaly bevezetett Kozel és a Kőbányai bizonyult sikeresnek, az utóbbi terméknél a múlt évben 2005-höz képest tíz százalék feletti volt a forgalombővülés. A magyarországi söripar öt vezető márkája közül hármat a Dreher Sörgyárak Zrt. gyárt és forgalmaz.
A jövőbeni növekedés lehetőségét a sörfogyasztási alkalmak, lehetőségek növelésében látja Hector Gorosabel, amely nagy kihívás az egész ipar számára. Akvizícióra a hazai piacon nem lát esélyt a Dreher vezetője, hiszen az ágazat 86 százalékát három nagy gyártó uralja, számol be a Világgazdaság.