Az egyik példaként az AP hírügynökség idéz egy Magyarországon tevékenykedő amerikai céget, amelynek képviselője Oroszországot és Ukrajnát jelölte meg a tervezett expanzió célországaként, szemben hazánkkal, Lengyelországgal vagy Romániával. További példával az amerikai székhelyű Delphi autóalkatrész-gyár szolgált, amely Csehországból Ukrajnába helyezte át termelésének egy részét, mivel a visegrádi országban az egy órára számított bérköltségek már meghaladják a hat dollárt, míg keleti szomszédunknál az adott ráta 1,6 dollár körül van.
A Lauma fehérneműgyár a lettországi részlegéből szintén megkezdte termelése áthelyezését Fehéroroszországba, illetve Ukrajnába, mert helyben nem talál elég munkaerőt. A német Lidl diszkontáruházlánc pedig egyszerűen eladott ötven olyan telket Észt- és Lettországban, ahol korábban üzleteket akart nyitni, mert rájött, hogy a munkaerő adott költségszintje mellett nem lenne kifizetődő az egységek megnyitása.
Szakértők szerint az amerikai cégek számára akkor kezd elveszni a komparatív előny, ha a kiszervezés céljául választott országban a bruttó bérek megközelítik a megfelelő otthoni költségszint 70-75 százalékát, és ha az anyagköltségekben a különbség tíz százalék alá csökken. Ez az eltérés már Románia esetében is veszélyben van, mert a bérek mostanra gyakorta elérik az amerikai szint felét, és évente mintegy húsz százalékkal emelkednek, számol be a Világgazdaság.