3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az olimpia nagy üzlet, kérdés, hogy kinek. A reklámozók igencsak visszahőköltek a hosszú tiltólista láttán, mely szavakat mellőzzenek, ha nem akarnak bajba kerülni.

[ajanlo=474][igazitas=left/]A 2012-ben megrendezésre kerülő olimpiai játékok jelentősen fellendíthetik a brit gazdaságot, a hirdetőknek azonban igencsak észnél kell lenniük, milyen nyelvezettel csalogatják a nagyérdeműt.

A "London 2012" nevű hivatalos weboldal már közölt is egy feketelistát feltűntetve azokat az olimpiához kapcsolódó kifejezéseket, melyeket csak a hivatalos szponzorok használhatnak.

A tetemes sor láttán a reklámszakemberek máris nemtetszésüket fejezték ki. A tiltások szinte lehetetlenné teszik a cégek számára, hogy a játékokat akárcsak jelzés szintjén is megemlítsék anélkül, hogy bajba sodornák magukat. A javaslat értelmében a világszerte egyértelmű szimbólumnak számító olimpiai karikák használata sem lenne megengedett.

A hirdetésben gyakorlottak szerint az új törvénytervezet annyira szélsőséges, hogy veszélybe sodorhatja azokat a kiskocsmákat is, amelyek táblákon hirdetik a játékokat. A kulturális és média osztály nem látja ilyen sötéten a helyzetet és állítások szerint számos módja lesz annak, hogy a vállalatok kivehessék részüket az olimpiai előkészületekből. Az olimpiai bizottsággal kötött szerződésben foglaltaknak - mely a bújtatott reklámok ellen indít keresztes hadjáratot - azonban eleget kívánnak tenni.

Az olimpia nem kis üzlet, a 2,25 milliárd dolláros bevételből 790 milliót tesz ki a szponzoroktól befolyó összeg. A három legnagyobb multi, mely exkluzív reklámjogot kapott az utóbbi időben a Coca-Cola, a McDonalds és a Visa volt. A londoni szervezők brit vállalatokkal köthetnek szerződéseket, melyek a működési költések akár 40 százalékát (580 millió font) is fedezhetik.

Így a bújtatott reklám az olimpia egyik nagy ellenségének tekinthető. Csak az a vállalat hajlandó nem kis összeget áldozni a szponzorációra, amely valóban meggyőződött róla, hogy ő az egyedüli a sportesemény körüli hírverésben. Botrányra akad jó néhány példa. Az 1996-os atlantai játékokon a Nike tört borsot a hivatalos szponzornak számító Adidas orra alá óriásplakátjaival, melyeket a stadionok környékén helyezett el. Ezt a bakit a londoniak már nem követik el, mivel felvásárolták az összes környékbeli hirdetési felületet a játékok idején.

Az olimpiai szervezőbizottság szóvivője szerint elengedhetetlen a jogi szabályozás. Ez védi az olimpiai márkanevet, s nem utolsó sorban ennek köszönhetően könyvelhettek el némi profitot az athéniak is.

Ugyan a törvény még nincs elfogadva, már több kereskedő is hangot adott elkeseredettségének.

Néhány a védett márkák közül:

  • Az olimpia szó és annak melléknévi formája.

  • Az olimpiai ötkarika, a brit csapat és a brit olimpiai bizottság logója.

  • A 'London 2012' fogalom, a london2012.com.

  • A 2012-es játékok logója és kabalája (ez utóbbi még nem készült el).

  • Az olimpiai mottó: Citius, Altius, Fortius.

  • Ugyancsak tiltott a következő szavak használata: játékok, medál, arany, ezüst, bronz, 2012, szponzor, nyár.


  • Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!