3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A jövő héten indul a BKV-nál az átvilágítás, amely során eldől, hány alkalmazottnak kell távoznia a cégtől. A sajtóhírek 1500 fős karcsúsítást említenek. A spórolásnak ez azonban csak az egyik eleme: a vállalat ötven projekttel faragná le a tavaly 10,5 milliárd forintra rúgó mínuszt, tudta meg az mfor.hu.

Valamennyien biztos mennek (Mfor-montázs)

Június végére dőlhet el, mekkora leépítés lesz a BKV-nál. A sajtóban megjelent számokat, amelyek 500 szellemi és ezer fizikai alkalmazott menesztéséről szóltak, a vállalat nem erősítette meg. Regőczi Miklós, a cég kommunikációs igazgatója lapunknak azt mondta: a szervezet átvilágítását jövő héten kezdik meg. Ezt követően tudják megállapítani, milyen arányú leépítés, nyugdíjazás vagy előnyugdíjazás lesz a társaságnál.

A változásokat mindenképpen személyre szabottan fogjuk megoldani, bármilyen esetről is legyen szó - szögezte le az igazgató, hozzátéve, hogy a szakszervezetekkel folyamatosan egyeztetnek az átvilágítás ideje és a döntéshozatal alatt.

Átlagos bérköltség: 285 ezer forint

A BKV legfrissebb, vagyis 2005-re vonatkozó éves jelentése szerint a dolgozói állomány meghaladja a 13,5 ezer főt. Ezen belül több mint 2500 szellemi foglalkozású alkalmazottja van a társaságnak, ami a teljes létszám mintegy 19 százaléka. A fizikai dolgozók teszik ki a létszám 74 százalékát 10,1 ezer fővel, a maradék pedig az egyéb kategóriába tartozik, ők mintegy 950-en vannak.

[ajanlo=4064][igazitas=right/]A fizikai dolgozók közül 4700 járművezető és segédvezető van: a legtöbben - több mint háromezren - buszt, a legkevesebben, 62-en fogaskerekűt vezetnek. Az idén 530 ellenőrt foglalkoztat a vállalat, ami száz fős létszámbővítést jelent. Elképzelhető, hogy az átvilágítás után ez a kör bővülni fog - árulta el Regőczi Miklós.

Az éves jelentés szerint a BKV 2005-ben több mint 46 milliárd forintot költött személyi juttatásokra. Ez összességében 285 ezer forint átlagköltséget jelent fejenként, vagyis átlagosan 200 ezer forint felett alakul a bruttó bér. Persze ebben a körben a vezérigazgató és vezetőtársai is benne vannak.

Veszteségfaragás a cél

A vállalat célja, hogy a tavaly 10,5 milliárd forintos veszteséget az idén szinten tudják tartani, jövőre pedig jelentősen csökkentsék - magyarázta a kommunikációs igazgató. A "jelentős csökkenés" lehet akár a teljes idei mínusz, de a terv az, hogy legalább annak a felét le tudják faragni, tette hozzá.

A mérleg szerint a BKV bevétele 2005-ben meghaladta a 62 milliárd forintot, az adózás előtti eredménye pedig 22 milliárd forint veszteséget mutatott.

Persze utóbbi ilyen arányú lefaragásához kevés párszáz alkalmazott elbocsátása. Ezt szem előtt tartva a vállalat ötven projektből álló csomagot állított össze, amely racionalizálhatja gazdasági működését. A projektek végleges formájáról a fővárosi önkormányzat dönt majd - várhatóan a városüzemeltetési tanács április 23-diki ülésén, és egyúttal véglegesíti azokat.

F. Sz. E.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
A fővárosban fejlesztene a Közlekedési Fórum A bliccelők mostantól fizetnek, vagy nem utaznak 2007 a változás éve lesz a BKV-nál

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!