3p

A jövő héten indul a BKV-nál az átvilágítás, amely során eldől, hány alkalmazottnak kell távoznia a cégtől. A sajtóhírek 1500 fős karcsúsítást említenek. A spórolásnak ez azonban csak az egyik eleme: a vállalat ötven projekttel faragná le a tavaly 10,5 milliárd forintra rúgó mínuszt, tudta meg az mfor.hu.

Valamennyien biztos mennek (Mfor-montázs)

Június végére dőlhet el, mekkora leépítés lesz a BKV-nál. A sajtóban megjelent számokat, amelyek 500 szellemi és ezer fizikai alkalmazott menesztéséről szóltak, a vállalat nem erősítette meg. Regőczi Miklós, a cég kommunikációs igazgatója lapunknak azt mondta: a szervezet átvilágítását jövő héten kezdik meg. Ezt követően tudják megállapítani, milyen arányú leépítés, nyugdíjazás vagy előnyugdíjazás lesz a társaságnál.

A változásokat mindenképpen személyre szabottan fogjuk megoldani, bármilyen esetről is legyen szó - szögezte le az igazgató, hozzátéve, hogy a szakszervezetekkel folyamatosan egyeztetnek az átvilágítás ideje és a döntéshozatal alatt.

Átlagos bérköltség: 285 ezer forint

A BKV legfrissebb, vagyis 2005-re vonatkozó éves jelentése szerint a dolgozói állomány meghaladja a 13,5 ezer főt. Ezen belül több mint 2500 szellemi foglalkozású alkalmazottja van a társaságnak, ami a teljes létszám mintegy 19 százaléka. A fizikai dolgozók teszik ki a létszám 74 százalékát 10,1 ezer fővel, a maradék pedig az egyéb kategóriába tartozik, ők mintegy 950-en vannak.

[ajanlo=4064][igazitas=right/]A fizikai dolgozók közül 4700 járművezető és segédvezető van: a legtöbben - több mint háromezren - buszt, a legkevesebben, 62-en fogaskerekűt vezetnek. Az idén 530 ellenőrt foglalkoztat a vállalat, ami száz fős létszámbővítést jelent. Elképzelhető, hogy az átvilágítás után ez a kör bővülni fog - árulta el Regőczi Miklós.

Az éves jelentés szerint a BKV 2005-ben több mint 46 milliárd forintot költött személyi juttatásokra. Ez összességében 285 ezer forint átlagköltséget jelent fejenként, vagyis átlagosan 200 ezer forint felett alakul a bruttó bér. Persze ebben a körben a vezérigazgató és vezetőtársai is benne vannak.

Veszteségfaragás a cél

A vállalat célja, hogy a tavaly 10,5 milliárd forintos veszteséget az idén szinten tudják tartani, jövőre pedig jelentősen csökkentsék - magyarázta a kommunikációs igazgató. A "jelentős csökkenés" lehet akár a teljes idei mínusz, de a terv az, hogy legalább annak a felét le tudják faragni, tette hozzá.

A mérleg szerint a BKV bevétele 2005-ben meghaladta a 62 milliárd forintot, az adózás előtti eredménye pedig 22 milliárd forint veszteséget mutatott.

Persze utóbbi ilyen arányú lefaragásához kevés párszáz alkalmazott elbocsátása. Ezt szem előtt tartva a vállalat ötven projektből álló csomagot állított össze, amely racionalizálhatja gazdasági működését. A projektek végleges formájáról a fővárosi önkormányzat dönt majd - várhatóan a városüzemeltetési tanács április 23-diki ülésén, és egyúttal véglegesíti azokat.

F. Sz. E.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
A fővárosban fejlesztene a Közlekedési Fórum A bliccelők mostantól fizetnek, vagy nem utaznak 2007 a változás éve lesz a BKV-nál

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!