2002. július 4. 08:15

Az amerikai székhelyű ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) szoftver fejlesztője, a Pivotal Corporation kérésére, az Advantage Business Research által készített tanulmány arra kereste a választ, hogy milyen paraméterek mentén döntenek a közepes méretű vállalatok CRM befektetéseik során.

Az amerikai székhelyű ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) szoftver fejlesztője, a Pivotal Corporation kérésére, az Advantage Business Research által készített tanulmány arra kereste a választ, hogy milyen paraméterek mentén döntenek a közepes méretű vállalatok CRM befektetéseik során. A felmérés mennyiségi és minőségi eredményei olyan cégek kb. 200 technológiai és üzleti szakembereinek válaszain alapulnak, amelyek bevétele 100 millió és 3 milliárd dollár közötti volt. A kutatás szerint a közepes méretű vállalatoknál 3 kulcsfontosságú ismérv alapján értékelik a CRM szoftvereket: könnyű testreszabhatóság, költséghatékonyság és gyors integráció a különböző back-office és front-office megoldásokkal.

A közepes méretű vállalatok 80 százaléka arra panaszkodik, hogy a nagy CRM szoftver megoldások túl sokba kerülnek. A megkérdezettek több mint 96 százaléka szerint cégük olyan CRM szoftvert részesít előnyben, amelynek „igazán jók a technológiai paraméterei”. Az elismert márka- vagy a szállító cég mérete nem szerepel a beruházásnál legfontosabb szempontok között. A közepes méretű vállalatok több mint 68 százaléka véli úgy, hogy a nagy CRM szoftvercégek termékei több olyan sajátossággal is rendelkeznek, amelyekre nekik valószínűleg soha nem lesz szükségük. A válaszadók 94 százaléka pedig kijelentette, hogy a CRM szoftver vásárlása előtt szívesen tesztelnék a terméket. A tanulmány eredménye rávilágít az új CRM szoftver-beszerzési szokások és igények változására, a cégek alaposan felülvizsgálják a CRM beszerzés általuk fontosnak tartott kritériumait.