A tervezett útszakasz hossza 32 kilométer, Berettyóújfalut követően Szentpéterszeget, Gáborjánt, Hencidát, Váncsodot, Bojtot és Nagykerekit érintve éri el a határt. Az előkészületi munkákra 9,4 milliárd forintot költhetnek, ennek 85 százaléka uniós forrás.
A jogerős környezetvédelmi engedély rendelkezésre áll, az örökségvédelmi és a környezeti hatástanulmány elkészült, a megvalósíthatósági tanulmány és az engedélyezési tervdokumentáció elkészítése, valamint a területszerzés folyamatban van. A kiviteli tervek elkészítése, a közműengedélyek beszerzése és a régészeti feltárás előkészítés alatt vannak.
A nyomvonal még nem végleges, ugyanis sem a az M4-es út Budapest és Berettyóújfalu, sem az M35-ös autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közti szakaszának nincs még meg a végleges nyomvonala.
Az M4-es adott szakasza két transzeurópai közlekedési folyosónak is része lesz: a Balti-tengert a Fekete-tengerrel – ezen belül Kassát, Debrecent és Nagyváradot – összekötő gyorsforgalmi úthálózat elemeként kapcsolódik majd az erdélyi autópályához is az M35-ön keresztül. A szakasz másrészt része lesz annak a folyosónak is, amely Budapestet elkerülve az ország nyugati és keleti részét köti össze.
A leendő M4-es kétszer két forgalmi sávú út lesz, az adott szakaszon négy vagy öt csomópontot terveznek, valamint Berettyóújfalu térségében egy autópálya-üzemmérnökséget, a határon pedig egy komplex pihenőhelyet alakítanának ki. Autópálya-rendőrség létrehozásának lehetőségét is vizsgálják, továbbá a rendőrséggel való egyeztetés után ideiglenes határátlépési ellenőrzési pontot is kialakíthatnak annak ellenére, hogy az úton nem lesz határátkelő.
MTI