Az Aer Linges tervei közt azt is szerepel, hogy kilép a British Airways és a American Airlines légitársaságokkal alkotott szövetségből, mely korábban lehetővé tette, hogy több cég összehangolja menetrendjét és jegyárait. A business class osztály 2005 áprilisi megszüntetésének eredményeként a jövőben az üzleti ügyben utazók nem használhatják majd a cég járatait, illetve várhatóan nem tervezik bele útvonalaikba. Az ír légitársaság egyébként egy 2001-es csőd után kénytelen volt újraépíteni brandjét.
Sok más 'hagyományos' társaság is kénytelen karcsúsítani költségvetését, illezve olcsó szolgáltatásokat bevezetni elsősorban a fapados légitársaságok agresszív térnyerése következtében.
A skandináv SAS légitársaság európai járatain például bevezeti a harmadosztályt. Ősztől a gép hátsó traktusában lévő üléseket olcsó áron értékesíti a társaság. A gép középső szekciója a turista osztály, az első pedig az üzleti osztály lesz. A harmadosztály bevezetésével ismét elsőként lépett a SAS: 1952-ben elsőként vezette be a turistaosztályt a világon. Az új felosztás a Skanidinávián belül közlekedő és a dél-európai járatok kivételével az összes európai járatot érinti. Az Alitalia pedig,mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt dolgozói egyharmadát kívánja elbocsátani, és puritánabb kiszolgálást fog bevezetni: mindössze két-három stewardess fog repülni egy-egy járaton.
Több európai cég bejelentette továbbá, hogy a rekord szintű üzemanyagárak miatt ideiglenesen pótdíjat vezet be, így a legnagyobbak is. Az Air France, a British Airways és a Lufthansa az ellmúlt hetekben közölte, hogy a jegyárakba építi be a magas olajár okozta pluszköltségeket.
(Menedzsment Fórum)
Eltörli a business class-t az ír légitársaság
Leépíti a business class részleget európai járatain a legnagyobb ír légitársaság, az Aer Lingus. A jövőben a cég a kispénzű közönséget célozza meg.