2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Leépíti a business class részleget európai járatain a legnagyobb ír légitársaság, az Aer Lingus. A jövőben a cég a kispénzű közönséget célozza meg.

Az Aer Linges tervei közt azt is szerepel, hogy kilép a British Airways és a American Airlines légitársaságokkal alkotott szövetségből, mely korábban lehetővé tette, hogy több cég összehangolja menetrendjét és jegyárait. A business class osztály 2005 áprilisi megszüntetésének eredményeként a jövőben az üzleti ügyben utazók nem használhatják majd a cég járatait, illetve várhatóan nem tervezik bele útvonalaikba. Az ír légitársaság egyébként egy 2001-es csőd után kénytelen volt újraépíteni brandjét.

Sok más 'hagyományos' társaság is kénytelen karcsúsítani költségvetését, illezve olcsó szolgáltatásokat bevezetni elsősorban a fapados légitársaságok agresszív térnyerése következtében.

A skandináv SAS légitársaság európai járatain például bevezeti a harmadosztályt. Ősztől a gép hátsó traktusában lévő üléseket olcsó áron értékesíti a társaság. A gép középső szekciója a turista osztály, az első pedig az üzleti osztály lesz. A harmadosztály bevezetésével ismét elsőként lépett a SAS: 1952-ben elsőként vezette be a turistaosztályt a világon. Az új felosztás a Skanidinávián belül közlekedő és a dél-európai járatok kivételével az összes európai járatot érinti. Az Alitalia pedig,mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt dolgozói egyharmadát kívánja elbocsátani, és puritánabb kiszolgálást fog bevezetni: mindössze két-három stewardess fog repülni egy-egy járaton.

Több európai cég bejelentette továbbá, hogy a rekord szintű üzemanyagárak miatt ideiglenesen pótdíjat vezet be, így a legnagyobbak is. Az Air France, a British Airways és a Lufthansa az ellmúlt hetekben közölte, hogy a jegyárakba építi be a magas olajár okozta pluszköltségeket.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!