A Nagylak és Arad közötti rész első szakaszát, valamint egy bekötőutat a román–portugál Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct konzorcium építheti meg. A 22 kilométer hosszúságú szakasz 382,959 millió lejből (25 milliárd forint) épül majd meg. A második szakasz kivitelezésének joga a német Alpine Baué, amely 411,48 millió lejből (26,8 milliárd forint) építheti meg a rá eső 16,6 kilométert.
A Temesvár–Lugos szakasz első részének megépítésére kiírt versenytárgyalást a román–olasz UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni nyerte meg, amely 210,36 millió lejből (13,6 milliárd forint) építhet meg 10 kilométernyi sztrádát. A második, több mint 25 kilométeres szakasz elkészültéért az olasz Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Costruzioni felel majd, amely 445,64 millió lejből (28,9 milliárd forint) hozná tető alá a beruházást.
A Lugos–Déva szakaszon is ez utóbbi konzorcium építkezhet majd: 681,04 millió lejből (44,2 milliárd forint) építheti meg a 27,4 kilométeres aszfaltcsíkot.
A 82 kilométeres Szászváros–Nagyszeben szakaszt négy részre osztották. Az első, 24 kilométerest az osztrák Strabag építheti meg 551,04 millió lejből (35,8 milliárd forint), a második, 20 kilométeres részt pedig az olasz–román Straco Grup – Studio Corona SRL Civil Engineering valósíthatja meg 377,78 millió lejből (24,5 milliárd forint). A harmadik, 22 kilométeres szakaszt a szintén olasz Impreglio nevű cég 604,79 millió lejből (39,3 milliárd forint) építheti majd meg.
Az utolsó, 17 kilométeres szakasz 484,83 millió lejből (31,5 milliárd forint) készül el, a kivitelező az olasz–román Astaldi–Euroconstruct Trading ‘98-Astalrom.
A Temesvár és Arad közötti autópálya megépítéséről már 2009-ben döntés született. A 32,25 kilométeres szakasz jelenleg is épül, mintegy 40 százalékban készült el, és az olasz-spanyol Porr–Astaldi építi. A 32,5 kilométeres Déva–Szászváros szakaszt szombaton, április 9-én kezdte el építeni a Strabag–Straco konzorcium.
Az autópálya-építés az Európai Unió közlekedési ágazati programjának része, 85 százalékban uniós kohéziós alapokból, 15 százalékban pedig a román állami költségvetésből finanszírozzák.
A tervezési és kivitelezési építési munkálatok ideje a kiírás szerint 30 hónap, ebből 6 hónap a tervezésre, a fennmaradó 24 pedig az autópálya szakaszok megépítésére áll a kivitelezők rendelkezésére.
Az autópálya a IV-es számú páneurópai folyosó részét képezi, amelynek nyugati kiindulópontja Németországban, Nürnbergben található, és Prágán, Bécsen, Pozsonyon és Budapesten keresztül éri el Nagylakot. Erdélyt Nagyszebentől délre hagyja el, ezt követően Bukarest és Constanca felé folytatódik, végső pontja pedig Isztambul.
MTI