2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tavaly alig több mint 10 százalékkal emelkedtek a magyarországi cégek reklámköltései, ami minimális reálnövekedésnek felel meg. Idén ennél magasabb, az inflációt 3-4 százalékkal meghaladó gyarapodással számolnak.

A reklámfelületek, reklámidők vonatkozásában kínálati piacról beszélhetünk, erős a verseny a hirdetésekért. Az elmúlt évben a marketingkommunikácós piacnak nem voltak nagy nyertesei, a szereplők meglehetősen nehéz évet zártak.

Idén az elmúlt éveket is jellemző tendenciák folytatódnak. Ebben az évben a magyar médiapiac játéktere nem tér el a szomszédos országokétól, a gazdaság állapota határozza meg lehetőségeit. A világgazdaság stagnálását tehát a reklám- és médiapiac is megérzi - vélekedik az elnök. A magyar médiapiacon - a gazdaságkutatók szerint - 2002-ben az inflációt 3-4 százalékkal meghaladó növekedéssel lehet számolni.

Az idei évre a - parlamenti és a helyhatósági - választások is rányomják a bélyegüket. A reklámpiacnak a választási kampány a közhiedelemmel ellentétben nem hoz óriási extrabevételeket. A dohányreklámok betiltásából eredő évi 3 milliárd forintnyi hirdetési kiesést például távolról sem tudja ellensúlyozni a választási kampány. Hirdetései a közterületeken és a sajtóban mindössze egy hónapig tartanak, a televízióknak pedig még ennél is kevesebbet hoznak a konyhára. Idén is folytatódik a globális koncentráció a marketingkommunikáció terén, tovább csökken az ügyfelek, az ügynökségek és a médiatulajdonosok száma. A nagy cégek még nagyobbak, a kicsik még apróbbak lesznek. A polarizáció sem áll meg, vagyis a nagy vállalatok egyre inkább a nagy ügynökségekkel, a kicsik a kicsikkel dolgoztatnak - összegezte Levendel Ádám.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!