A ma ismert marketingmodell halott, az objektív szempontú megközelítés helyett a márkákat egyre inkább az érzelmekkel lehet a fogyasztókhoz kötni - mondja Kevin Roberts, a Saatchi and Saatchi nemzetközi igazgatója. A szeretet-márka elméletéről szóló kötet magyarországi bemutatójáról a Világgazdaság számol be.
Kevin Roberts új oldalról közelíti meg a márkázás jelentőségét, a márkához kapcsolható értékeket és érzelmeket, melyekkel egyre több szakmai rendezvény és szakkiadvány foglalkozik. A „Lovemarks: a jövő a márkák után” című munkáját bemutatva azt fejtegette, a továbbiakban a piaci siker kulcsa, hogy egy ellenállhatatlan márkát alakítsunk ki, amely nem a termékhez, hanem a fogyasztóhoz tartozik.
A lovemark-elmélet a márkaépítés három alapvető elemét sorolja fel: a titokzatosságot, a minden érzéket megmozgató kommunikációs stratégiát, valamint a fogyasztó és a márka közti intimitást. „Szerethető világot kell teremteni a szeretet-márkákon keresztül” – idézi a Világgazdaság a szerzőt.
Érzelemmel márkázott termékek
A ma ismert marketingmodell halott, az objektív szempontú megközelítés helyett a márkákat egyre inkább az érzelmekkel lehet a fogyasztókhoz kötni - mondja Kevin Roberts, a Saatchi and Saatchi nemzetközi igazgatója. A szeretet-márka elméletéről szóló kötet magyarországi bemutatójáról a Világgazdaság számol be.