Leginkább az egymilliárd forint fölötti árbevétellel rendelkező vállalkozások adakoznak, több, mint háromnegyedük áldoz ilyesmire. A jótékonykodásban is számít, hogy hol működik egy cég, mivel a nyugat-magyarországiak inkább hajlanak az adakozásra, a keletiek kevésbé. A külföldi tulajdonú cégek ritkábban adnak adományt, ha viszont igen, akkor sokat: az átlagos összeg meghaladhatja a négymilliót is adományozottanként.
[ajanlo=87][igazitas=left/]A legkedveltebb támogatási területek az egészségügy, amelyre messze a legtöbbet, 11 milliárdot áldoztak a vállalkozások, ezt követi a szociális ellátás, az oktatás-kutatás és a sport. A lap adatai szerint a hazai vállalkozások egyötöde még nem nyújt támogatást semmilyen nonprofit szervezetnek, viszont ezek több mint fele szívesen adományozna, és legtöbbjük gyerekeket, vagy beteg gyerekeket segítene a pénzzel.
Az adományozásban főleg az érzelmi szempontok döntenek: abban, hogy egy cég kit és miért támogat, nincs szerepe tevékenységi körének, profiljának. Az adakozók egyötödénél befolyásolja viszont az adomány odaítélését az, hogy mennyire szorul rá egy szervezet a segítségre, mennyre van fenyegetett helyzetben (mint például egy iskola, amit a bezárás fenyeget), és ugyanilyen mértékben lehet szerepe annak is, ha a cég vezetőjének egyszerűen szimpatikus az adott szervezet, vagy tetszett neki valamelyik rendezvénye, programja. A legtöbb cég karácsony körül kezd el adakozni, mivel ilyenkor a kérések száma is megnő, de egyébként is legtöbb cégnél ilyenkor derül ki, hogy költhet-e erre, és mennyit, írja a Világgazdaság.
Érzelmi alapon adakoznak a hazai cégek
Az elmúlt tíz évben jelentősen megnőtt a vállalatok adományozási kedve. 1994-ben még csak 11 milliárd forintot költöttek jótékonyságra, tavaly viszont már több, mint 30 milliárdot, írja a Világgazdaság. Azt, hogy kinek adakoznak, a cégvezetők főleg érzelmi alapon döntik el.