2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Öt-hat éves koruk előtt a kicsik különösen védtelenek a hirdetésekkel szemben és a reklámozók szándékosan kihasználják ezt a helyzetet, például a rajzfilmek előtt vetített játék- és édességreklámokkal.

A gyerekekre óvodáskorukban hatnak a legintenzívebben a reklámok: ekkor már felismerik a hirdetéseket, de nincsenek tisztában azzal, hogy ezek nem mesefilmek. A reklámok általános hatása az iskoláskorban gyengül. Hét-tíz éves korú gyerekek már néha kétkednek a hirdetések igazságában. A serdülőkor kezdetétől a kamaszok felismerik a reklámok valódi szándékát és észreveszik, hogy a hirdetések információtartalma torzított - írja cikkében Fekete Zita, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület oktatási bizottságának tagja.

Érdekes kezdeményezés az a tanóra, melynek keretében megtanítják a diákokat arra, hogyan igazodjanak el a reklámok világában. "Azt is nyilvánvalóvá kell tennünk a diákok számára, hogy a hirdetéseknek jelentős szerepe van a kereskedelmi televíziós csatornák fenntartásában és ez az egész műsorpolitikát meghatározza." - írja Fekete Zita.

Minél inkább megismerik a gyerekek a reklám mechanizmusát, annál kritikusabban nézik. Nem árt, ha tudják, hogy melyek a televíziós hirdetések leghatásosabb eszközei, mint például a hangeffektusok, zenei elemek, színes, mozgalmas jelenetek, gyors akciók, vágások, poénok, ritmikus verses szövegek.

Kinterné Elek Mária egyik alaptanulmányában, amelynek címe: "A hatáskeltés eszközei a hirdetésekben" - mélyebb pszichológiai okokra is rávilágít. A reklámkészítés egyik alapfogása például, hogy bűntudatot érezzünk, ha nem használjuk a terméket. Szívesen szerepeltetnek szakértőket a filmkészítők, akik garantálják a termék minőségét. Biztos sikerre számíthat az a reklám, amelyben szép, fiatal nőket, sármos férfiakat, bájos gyerekeket, édes csecsemőket és ennivaló állatokat mutatnak be. Egyre gyakrabban használnak fel műalkotásokat, annak látszatát keltve, hogy a bemutatott termék vagy szolgáltatás is olyan maradandó értéket képvisel, mint egy műalkotás. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Egyre értékesebb reklámfogyasztók a gyerekek
Túl gyorsan nőnek fel a gyerekek a reklámok hatására
Nem védik meg a gyerekeket az édesség-reklámoktól
A gyermekekre fókuszálhatnak az etikátlan hirdetők

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!