2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tévénézők mindössze 30 százaléka üli végig a reklámblokkot, elsősorban a nők és az idősebbek - derült ki egy felméréséből.

A tévé a mai napig közkedvelt csatorna a hirdetők körében, hiszen a 18-64 évesek 80 százaléka napi szinten tévézik, további 16 százalék ritkábban ugyan, de szintén leül a készülék elé. Az eszköz népszerűségét mutatja, hogy 2011-ben naponta átlagosan 9268 reklámot vetítettek a hazai tévécsatornák, ugyanakkor a hirdetőknek komoly problémát jelent a reklámok kerülése. A tévénézők kevesebb, mint egyharmada szokta végigülni a hirdetésblokkot, a többség átkapcsol vagy kimegy a szobából. A nők és az idősebbek kevésbé reklámot kerülők, ez mind a naponta, mind a ritkábban tévézők esetében igaz - derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből.

Az új médiatörvény értelmében 2011. január 1-je óta a hirdetések hangereje nem lehet magasabb, mint a környező műsorszámoké. A kutatás szerint a válaszadók 59 százaléka nem vette észre, hogy a reklámok már nem hangosabbak a környező műsoroknál. A halkulást észlelők közül minden második megkérdezett úgy nyilatkozott, hogy a reklámok akkor is zavarják, ha nem hangosabbak a környező műsoroknál. A válaszadók 7 százaléka szerint a szórakoztató hirdetések akkor sem zavaróak, ha hangosabbak.

A nézők véleménye szerint egyébként a hangerő mérséklésével nem csökkent a reklámok figyelemfelkeltő hatása: a megkérdezettek mindössze 1 százaléka értett egyet azzal, hogy a kisebb hangerő miatt kevésbé figyel oda a hirdetésekre.

Közben megjelentek olyan hirdetési formák, amelyek segítségével a hirdetők a notórius átkapcsolókat is elérhetik: a többi között a "csak egy reklám" vagy a "kép a képben" megoldással, amikor műsor közben a kép egyik sarkában fut a hirdetés.

A felmérés 2012. március 14. és 19. között online kérdezéssel zajlott. A villámkutatásban 2094-en vettek részt, a minta kor és nem tekintetében reprezentálja a hazai 18-64 éves magyar lakosságot.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!