[ajanlo=101][igazitas=left/]A BAA kevesli a 35 évre szóló, a BA Rt.-vel kapcsolatban is érvényben lévő koncessziós időt, és abban reménykedik, hogy - koncesszió esetén - gyors törvénymódosítás lesz, és akár 99 évre is szerződhetnek, mint másutt már megtették. A vállalat vezetősége szerint a stratégiai értékesítést egy jövőbeni tőzsdei bevezetésnek kellene követni, így a munkavállalók és a kisbefektetők is részesedhetnének a cég hasznából.
A BAA-t húsz évvel ezelőtt adták magánkézbe, és évek óta nyereséges. Hozzá tartozik a három legnagyobb londoni repülőtér, emellett - tulajdonosként vagy üzemeltetőként - jelen van Nápolyban, hat ausztrál és négy amerikai légikikötőben. 2008-ra saját forrásból, négymilliárd fontos beruházással megépíti a londoni Heathrow ötödik utasfogadó központját.
Az angol társaság szerint a BA Rt. most hasonló helyzetben van, mint a nyolcvanas évek végén a londoni Gatwick repülőtér, amelyet később fokozatosan felfuttattak. Mint ismert, a BA privatizációs pályázatán legalább tíz befektető érdeklődik, így a Demján Sándor érdekeltségébe tartozó Euroinvest Rt., a külföldi szakmai cégek közül a német Fraport, a dán KSL és két spanyol társaság, a pénzügyiek közül pedig az amerikai AIG, számol be a Világgazdaság.
Ferihegyre pályázik a BAA
Komoly fejlesztéseket ígér a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetője, a British Airports Authority (BAA), amennyiben győz a Budapest Airport (BA) Rt. privatizációs pályázatán, értesült a Világgazdaság. A BAA hosszú évtizedekre szeretne berendezkedni Ferihegyen.