A kialakult gyakorlat szerint 15 és 25 font közötti összeget, többségük 20 font terhet ró ilyen esetekben az ügyfelekre, jóllehet az általuk keletkezett eseti tartozás, azaz a bank kára sok esetben ennek csak töredéke. Tehát ezen külön költségek alapját nem a bank költségei képezik, az gyakorlatilag fikció.
A fogyasztók nevében eljáró hatóság már felkérte a pénzintézeteket, hogy közöljék számításaik alapját. Mindeddig azonban csupán egyetlen brit bank hozta nyilvánosságra, mennyit nyer az ügyfelek késedelme miatti büntetésekkel.
Az összeg feltételezhetően jelentős, legalábbis ezt jelzi a vezető nagy-britanniai hitelkártya-kibocsátó, a Barclaycard példája. A tavaly 722 millió font nyereséget jelentő cég közölte: működési eredményének 43 százaléka a kártyák után beszedett különféle illetékekből, illetve a felszámított költségekből származott.
Az OFT bízik abban, hogy a bankok - látva, hogy túlzóak büntetéseik - csökkenteni fogják azokat. A szervezet emellett azt reméli, hogy a pénzintézetek a jövőben világosabb képet adnak ügyfeleik számára arról, mi alapján állapították meg a büntetés összegét.
(Menedzsment Fórum)
Fikció alapján büntetik a brit bankok az ügyfeleiket
A Tisztességes Kereskedelem Hivatala (OFT) nevű brit szervezet szerint a hitelkártyákat kibocsátó bankok túlzott mértékben, tisztázatlan számolási módszerek alkalmazásával büntetik azokat az ügyfeleiket, akik túllépik hitelkeretüket vagy késedelmesen fizetnek.