2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jól jöhet az élelmiszer-kereskedelemnek, hogy a húsvét április első hetére esik, ugyanis emiatt jóval a nagybevásárlási időszak előtt megindult az ünnepkörhöz kapcsolódó termékek értékesítése.

A kereskedelem abból indult ki, hogy a fogyasztók többsége hónap elején kapja a fizetését, vagyis a korábban megszokott húsvéthétvége előtti néhány napban alkalmazott akciókhoz nem lesz elég pénzük a fogyasztóknak, mert addigra még nem kapnak fizetést. Azzal, hogy a húsvéti termékek értékesítése lényegében egy hónapra húzódik el, sokkal több (ünnepkörhöz kapcsolódó) impulzusvásárlás történik, ami "talált" forgalom az élelmiszer-kereskedőknek. Ezek után nem lenne meglepetés, ha a szezonális hatás miatt hosszú idő után némi növekedést mutatna a március.

A sonka már február végén kikerült az üzletekbe. Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója a Napi Gazdaságnak elmondta, a termék lényegében (az áfaemelés ellenére is) a tavalyi áron fut, ami sokakat csábított a termék korai megvételére. A CBA is azt tapasztalja, hogy viszonylag korán megindult a húsvétspecifikus termékek forgalomnövekedése, a sonka mellett tojásból is két-háromszoros mennyiséget értékesítenek, ám meglepő hogy a húsvéti csokifigurák és édességek nem nagyon fogynak. A CBA 10 százalék körüli forgalomcsökkenést mér, ami természetesen változhat, hiszen az igazi nagy rohamot a kereskedelmi lánc is a jövő hét közepétől várja. Fodor elmondta, a csokifigurák forgalma már tavaly decemberben sem volt erős, aminek az lehet az oka, hogy a korábbi években a tejbevonókban komolyan csalódtak a fogyasztók. A mikulásszezonban is csak egy-egy figura kelt el (mutatóba), a zsákokba pedig táblás csokoládé kerül. Hasonló a forgalmi helyzet a húsvéti nyulaknál is. Inkább a márkás termékeket veszik a fogyasztók, de kevesebbet a korábbi éveknél.

A Tescónál is előbb kezdődött a húsvéti szezon, a tematikába illő termékeket március első napjaiban helyezték ki - mondta a Napinak Iglódi-Csató Judit, a cég kommunikációs igazgatója. Az akciók, illetve az ezt támogató marketingkommunikációs eszközök március második hétvégéjén kerültek ki

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!