A kereskedelem abból indult ki, hogy a fogyasztók többsége hónap elején kapja a fizetését, vagyis a korábban megszokott húsvéthétvége előtti néhány napban alkalmazott akciókhoz nem lesz elég pénzük a fogyasztóknak, mert addigra még nem kapnak fizetést. Azzal, hogy a húsvéti termékek értékesítése lényegében egy hónapra húzódik el, sokkal több (ünnepkörhöz kapcsolódó) impulzusvásárlás történik, ami "talált" forgalom az élelmiszer-kereskedőknek. Ezek után nem lenne meglepetés, ha a szezonális hatás miatt hosszú idő után némi növekedést mutatna a március.
A sonka már február végén kikerült az üzletekbe. Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója a Napi Gazdaságnak elmondta, a termék lényegében (az áfaemelés ellenére is) a tavalyi áron fut, ami sokakat csábított a termék korai megvételére. A CBA is azt tapasztalja, hogy viszonylag korán megindult a húsvétspecifikus termékek forgalomnövekedése, a sonka mellett tojásból is két-háromszoros mennyiséget értékesítenek, ám meglepő hogy a húsvéti csokifigurák és édességek nem nagyon fogynak. A CBA 10 százalék körüli forgalomcsökkenést mér, ami természetesen változhat, hiszen az igazi nagy rohamot a kereskedelmi lánc is a jövő hét közepétől várja. Fodor elmondta, a csokifigurák forgalma már tavaly decemberben sem volt erős, aminek az lehet az oka, hogy a korábbi években a tejbevonókban komolyan csalódtak a fogyasztók. A mikulásszezonban is csak egy-egy figura kelt el (mutatóba), a zsákokba pedig táblás csokoládé kerül. Hasonló a forgalmi helyzet a húsvéti nyulaknál is. Inkább a márkás termékeket veszik a fogyasztók, de kevesebbet a korábbi éveknél.
A Tescónál is előbb kezdődött a húsvéti szezon, a tematikába illő termékeket március első napjaiban helyezték ki - mondta a Napinak Iglódi-Csató Judit, a cég kommunikációs igazgatója. Az akciók, illetve az ezt támogató marketingkommunikációs eszközök március második hétvégéjén kerültek ki