Egyre inkább jellemzővé válik, hogy a munkahelyeket "menőre" és a legújabb trendeknek megfelelően tervezik meg. De valóban hat a munkakörnyezet a tehetségek bevonzására, megtartására és a teljesítményre? Az eddigi tapasztalatok alapján igen, hiszen minden változtatás többről szól, mint a lakberendezésről, állapította meg a Hays Hungary az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményében.
A munkaerő-toborzással és kiválasztással foglalkozó csoport magyar leányvállalata szerint amikor a megfiatalodott környezet egy valódi vállalati kultúraváltás ismertetőjele, akkor hatalmas különbséget hozhat abba, ahogyan egy szervezet dolgozik. Azonban ha egy új rétegnyi festék csak a vezetési stratégiában lévő repedéseket, hiányosságokat takarja el, az eredmények már nem mindig lesznek olyan sikeresek.
Iparágak széles köre felismerte, hogyan vonzották be a tehetségeket a divatos "tech" vállalatok izgalmas munkakörnyezetükkel: a Google Zürichben emeletek közti csúszdával büszkélkedhet, a Facebook édességbolttal a Menlo Parkban, a Twitter pedig jógateremmel San Franciscoban.
A "Google-effect"-nek érezhető a hatása, mivel a tradicionális, konzervatívabb vállalatok is elkezdtek a változás irányába elmozdulni.
"Leginkább a pénzügyi szektor igyekszik bevonzani azokat a szakembereket, akik a technológiai iparágba készülnek. Így, ha a tech vállalatok "cool" irodákat kínálnak a legnagyobb tehetségek megszerzéséhez, akkor a bankok is ezt fogják tenni." – mondta el Tammy Nagy-Stellini, a Hays Hungary ügyvezetője.
Amíg az izgalmas munkakörnyezet vonzza az új alkalmazottakat, nem mindig ez lesz a megtartásuk kulcsa, és mielőtt egyszerűen bevállalnánk egy beltéri bowling-pályát, figyelembe kell vennünk azt, hogy minden környezetnek tükröznie kell a szervezet kultúráját, amellett, hogy hangsúlyozza azt.
Egyre több kutatás szerint a sportterek vagy játszóterek irodába történő bevezetése pozitív hatással lehet az egészségre és a produktivitásra. Kevesebb az esély a kiégésre, a munkavállaló elméje sokkal stimuláltabb és aktívabb.
Bármely fajta munkahely – legyenek azok kreatív ügynökségek, üzleti szolgáltatást nyújtó cégek, vagy vállalatok – környezete könnyen átformálható színek bevezetésével, új bútorzattal, vagy játékokkal. Ugyanakkor ami a téma úttörőit továbbra is kiugróvá teszi – kimagasló példaként említve a Google-t és a Facebook-ot – az az, hogy előbb volt meg a vállalati kultúrájuk, mint az irodájuk.
"Egy színes, megnyerő, barátságos munkahely kétségtelenül fantasztikus HR-eszköz, de muszáj igaznak lennie, különben mindig csak egy új rétegnyi festék lesz" – tette hozzá Tammy Nagy-Stellini.
mfor.hu