Mit gondol, miért jelölték Önt kollegái "A legjobb főnök - 2007" versenyre?
Elnézést, de nem bírom megállni, hogy ne lőjem le a kérdést egy poénnal: az éves teljesítmény-értékelések előtt állunk, és valakik úgy gondolták, jól jöhet az értékeléskor, ha jelölnek. De nem tudták, hogy a jelölés névtelen.
Komolyabbra fordítva a szót, biztosra veszem, hogy munkatársaim méltányolják és osztják velem azokat a menedzsment-értékeket, melyeket képviselek: igazságosság, nyíltság, munkatársak felhatalmazása (van magyar szó az „empowerement”-re?), teljesítményorientáltság. Talán az is szerepet játszik, hogy úgy gondolják, nekem is van szerepem azokban a változásokban és eredményekben melyeket az elmúlt években közösen elértünk.
Ön szerint milyen főnöknek látják Önt kollegái?
Több kolléga mai megjegyzése szerint szőrösnek, az ünnepek alatt ugyanis ismét szakállt növesztettem. Ezen kívül, azt szoktam hallani, hogy a fenti értékek mentén (igazságosság, nyíltság, empowerement, teljesítményorientáltság) dolgozok, emellett erősségem az ügyfélközpontúság, folyamatokban gondolkodás, vállalkozó-szellem, stratégiai gondolkodás és az ember (munkatárs / HR-) központúság. Azt is szoktam hallani, hogy az idő érdekében gyakrabban kellene vitákat rövidre zárnom és autokratikus döntést hoznom és nem tökéletes az adminisztrációm sem.
Az a válaszom részben támaszkodik a 360 fokos visszajelzésekre, részben persze szubjektív, tehát az, amit én gondolok, hogy gondolnak. De mivel olyan hangulatot próbálok elterjeszteni, ahol mindenki szabadon visszajelez, ezért remélem közel áll a valósághoz.
Hogyan próbál a beosztottak "kedvében járni"?
Megjegyzés: nem szeretem a főnök – beosztott terminológiát. Egy főnök parancsokat osztogat a beosztottainak, amit, ha jó kontroll mechanizmusok vannak, azok végre is hajtanak. Egy vezetőt követik a munkatársai. A munkatársak önállóan, jogkörökkel felhatalmazva dolgoznak és a vezető jó példával halad előre, megteremti a megfelelő körülményeket és őszinte (pozitív és negatív) visszajelzéseket ad. Ha kell, közbelép. Ha a vezető jól végzi dolgát, a munkatársak lelkesen követik őt, sokkal jobb eredményeket produkálva, mintha csak végrehajtanának. Ezért hadd beszéljek a továbbiakban vezetőről és munkatársakról.
Nem gondolom, hogy egy vezetőnek az a feladata, hogy a munkatársak kedvében járjon. Sőt, az egyik legnagyobb hiba, amit vezetők elkövetnek, hogy a munkatársak kedvében akarnak járni, ezért nem mernek népszerűtlen döntéseket hozni, vagy az emberek szemébe mondani őszinte – ha kell negatív – visszajelzéseket. Pedig ez a feladatuk.
Mindemellett azt vallom, hogy egy cégnek a munkatársak kell, hogy a legértékesebbek legyenek, hisz a cég egyenlő az ő tudásukkal, hozzáállásukkal. Ezért én is mindent megteszek azért, hogy minden munkatárs érezze fontosságát a szervezetben. Ebben sokat segít a cég stratégiájának ismertetése, a nyílt kommunikáció, a jó légkör is. Összefoglalva: egy vezető azzal tud legtöbbet tenni embereiért, ha jól ellátja a feladatát és jó vezető.
Hogyan fejlődött cége az elmúlt években?
Budapesti egészségközpontjaink száma 1-ről 3-ra, kihelyezett ("on-site") rendelőink száma 5-ről 11-re, tagjaink létszáma 12 ezerről 40 ezerre nőtt. Országszerte több mint 130 szerződött partnerből álló szolgáltatói hálózatunk van. Vezető magán-egészségügyi szolgáltató lévén vállalati ügyfeleink minden egészségüggyel kapcsolatos igényét ki tudjuk elégíteni, és egyre több magánszemélyt is kiszolgálunk.